Osiński Michał_Protokół z Zespołu Orzekającego 24.01.14.doc

(76 KB) Pobierz

                                                                                    Nr karty indywidualnej: 7273  …

 

…………………………………

                (pieczęć poradni)

 

Protokół Nr …  … z dnia … 

z posiedzenia Zespołu Orzekającego

 

Zespół Orzekający  Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Rogoźnie

w składzie:

 

- Przewodniczący Zespołu              - Małgorzata Kasprzak

 

- lek. med.                                          - Tomasz Rogacki

 

- psycholog                                          - Marek Laube

 

- pedagog                                          - Alicja Rutkowska

_________                                          _____________________________

- ………                                          - …………………………………             

( inne osoby uczestniczące w posiedzeniu ZO)

 

Na wniosek:                                                        Teresa Chudzińska

…………………………………………………………………………………………………

( imię i nazwisko wnioskodawcy)

Dotyczy:                                                        Michał Osiński

…………………………………………………………………………………………………...     

( imię/imiona i nazwisko dziecka)

02.08.2001 Wągrowiec, 01280205376

…………………………………………………………………………………………………...

( data i miejsce urodzenia dziecka, PESEL)

64-610 Rogoźno, ul. Wielka Poznańska 41/6

…………………………………………………………………………………………………...

( adres zamieszkania dziecka)

Szkoła Podstawowa Nr 2 w Rogoźnie, 64-610 Rogoźno, ul. Mała Poznańska 1, klasa IV

…………………………………………………………………………………………………...

( nazwa i adres przedszkola/ szkoły, oznaczenie klasy, nazwa zawodu)1

Teresa Chudzińska, Michał Osiński

…………………………………………………………………………………………………...

( imiona i nazwiska rodziców/prawnych opiekunów)

64-610 Rogoźno, ul. Wielka Poznańska 41/6

……………………………………………………………………………………………….…..

( adres zamieszkania rodziców/prawnych opiekunów)

 

Przebieg posiedzenia Zespołu Orzekającego:

Po otwarciu posiedzenia Zespół Orzekający dokonał analizy dokumentacji zgromadzonej w Karcie Indywidualnej (Badany pod opieką PPP od 2007 lat z uwagi na zaburzenia rozwoju. Aktualnie narastające trudności edukacyjne, powtarza klasę IV ). Następnie Zespół zapoznał się z aktualnymi wynikami badań psychologicznych (upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim) i pedagogicznych (znaczne deficyty wiedzy i umiejętności) oraz informacją wychowawcy (znaczne deficyty wiedzy i umiejętności przedmiotowych). W dalszej części posiedzenia Zespół zapoznał się ze stanowiskiem rodziców (syn nie radzi sobie w szkole masowej).

Po dokonaniu wyżej wymienionych czynności Zespół uznał, że zachodzi potrzeba kształcenia specjalnego wobec w/w na czas II etapu edukacyjnego szkoły podstawowej z uwagi na upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim.

 

 

 

Po zapoznaniu się z wnioskiem, dokumentacją do niego dołączoną, oraz po dokonaniu analizy materiałów zgromadzonych w Karcie Indywidualnej jednogłośnie /większością głosów/ decyzją przewodniczącego Zespołu¹ Zespół Orzekający:

 

 

 

ORZEKA O POTRZEBIE/ orzeka o braku potrzeby/ orzeka o odmowie uchylenia orzeczenia/ uchyla się orzeczenie nr ……… z dnia …………. wydane przez …………………………………………………………………………………….……….……[1]

 

 

1.      kształcenia specjalnego

II etapu edukacyjnego szkoły podstawowej

na czas: ……………………………………………………………………………………[2]

z uwagi na (należy wskazać rodzaj niepełnosprawności dziecka, w tym stopień upośledzenia umysłowego, lub niedostosowanie społeczne, wymagające specjalnej organizacji nauki i metod pracy; w przypadku niepełnosprawności sprzężonej należy wskazać współwystępujące niepełnosprawności )

upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim

……………………………………………………………………………………….………

 

 

 

2.      indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego

 

      w okresie: …………………………………………………………………………………[3]

      z uwagi na stan zdrowia dziecka znacznie utrudniający/uniemożliwiający1 uczęszczanie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego zorganizowanego w szkole podstawowej

 

 

 

3.      indywidualnego nauczania

 

      w okresie: ………………………………………………………………………………...3

      z uwagi na stan zdrowia ucznia znacznie utrudniający/uniemożliwiający¹ uczęszczanie do 

      szkoły

 

 

 

4.      zajęć rewalidacyjno-wychowawczych zespołowych/indywidualnych¹

 

w okresie do: ……………………………………………………………………………..[4]

z uwagi  na  stwierdzone upośledzenie umysłowe w stopniu głębokim

 

 

 

5.      opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka

 

w okresie: …………………………………………………………………………………[5]

 

 

 

Diagnoza

Zespół przedstawia diagnozę, w tym informacje o możliwościach rozwojowych i potencjale dziecka:

 

PSYCHOLOGICZNA: Aktualny rozwój funkcji intelektualnych badanego przebiega na poziomie upośledzenia umysłowego w stopniu lekkim. Potencjalne możliwości powyżej aktualnego poziomu rozwoju. Rozwój poszczególnych procesów poznawczych bardzo nieharmonijny. Znajomość słownictwa, rozumienie werbalne, umiejętność odtwarzania materiału symbolicznego, tempo pracy na poziomie niższym, niż przeciętny. Rozwój myślenia abstrakcyjnego, umiejętność definiowania pojęć, analiza i synteza wzrokowa, pamięć wzrokowa, koordynacja wzrokowo ruchowa, wyobraźnia przestrzenna, koncentracja uwagi na poziomie istotnie niższym niż przeciętny. Zasób wiedzy ogólnej, rozwój myślenia logicznego, umiejętność praktycznego stosowania podstawowych reguł arytmetycznych, funkcjonowanie pamięci upośledzone w stopniu lekkim.  Rozwój społeczno emocjonalny: zorientowany prawidłowo, kontakt dobry, nastrój pogodny, nastawienie do wykonywanych zadań bardzo chętne. Badany przejawia silną potrzebę pozytywnej autoprezentacji. Zasób wiedzy na temat zjawisk i reguł społecznych w normie. Umiejętność adekwatnej oceny sytuacji społecznych, wnioskowania, formułowania sądów wartościujących upośledzone w stopniu umiarkowanym.

 

PEDAGOGICZNA: Badany praworęczny. Poziom graficzny pisma – obniżony (litery nierówne, wyrazy nie mieszczą się w liniaturze zeszytu, brak łączeń między niektórymi literami, uproszczenia pisowni liter). Pismo pogarsza się wraz z ilością zdań do zapisania.

Doskonalenia wymaga estetyka prac pisanych (w tekstach pisanych pojawiają się liczne kreślenia i poprawki).

Odwzorowanie zdań – z błędami. Chłopiec popełnia błędy ortograficzne, interpunkcyjne niespecyficzne (brak liter w wyrazach lub ich elementów, mylenie liter podobnych
np. o-a, t-ł, m-n).

Nadal utrzymuje się brak umiejętności pisania zdań z pamięci i ze słuchu.

Michał zapisuje większość liter ze słuchu  prawidłowo. Myli litery Bb-Dd, L-T, I-J, T-Ł. Podczas pisania wyrazów ze słuchu myli m.in.: r-l, a-o,m-n, w-ł. Nie stosuje w zapisie wszystkich spółgłosek miękkich oraz dwuznaków.

Michał prawidłowo zapisuje jedynie proste i krótkie wyrazy, w pozostałych wyrazach gubi litery, zamienia ich kolejność. Jeżeli nie potrafi zapisać wyrazu stosuje litery z których wyraz się nie składa. Pisane wyrazy pozbawione są więc znaczenia.

Badany ma trudność z odczytaniem zapisywanego tekstu.

Czytanie głośne metodą cichego głoskowania, występują liczne przekręcenia całych wyrazów ( Michał pomija głoski, odczytuje tylko pierwszą sylabę, w dłuższych wyrazach-  zgaduje).

Analiza-synteza sylabowa, głoskowa wyrazów – prawidłowa. Ćwiczenia wymaga analiza głoskowa dłuższych wyrazów.

Rozumienie krótkich tekstów czytanych przez nauczyciela – dobre.

Znaczne deficyty w wiadomościach i umiejętnościach z matematyki. Michał dodaje i odejmuje na konkretach. Odczytuje i zapisuje liczby zapisane w dziesiątkach oraz w stekach. Używając liczydła popełnia błędy. Rozwiązał proste zadanie tekstowe (z zakresu kl. I). Tabliczka mnożenia – nie opanowana.

Temp pracy – znacznie obniżone.

Ze względu na słabą technikę czytania chłopiec wymaga odczytywania poleceń do zadań, treści zadań oraz stosowania dodatkowych wskazówek, naprowadzania na właściwy tok rozumowania.

 

 

 

 

 

Zalecenia

Zespół zaleca zastosować wobec dziecka: [6]

 

  1. Kształcenie specjalne na czas II etapu edukacyjnego szkoły podstawowej realizowane w szkole ogólnodostępnej, szkole integracyjnej lub oddziale integracyjnym, szkole specjalnej lub oddziale specjalnym, w specjalnym ośrodku szkolno- wychowawczym

 

  1. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia w zakresie nauczanych przedmiotów

 

  1. Zajęcia dydaktyczno wyrównawcze:

-        Ćwiczenie głośnego czytania oraz czytania ze zrozumieniem

-        Ćwiczenie umiejętności pisania ze słuchu i z pamięci, utrwalenie obrazu graficznego oraz poprawnego zapisu liter, zwłaszcza dwuznaków i spółgłosek miękkich, liter podobnych kształtem

-        Rozwijanie i kształtowanie umiejętności matematycznych, w tym logicznego myślenia matematycznego, umiejętności wykonywania obliczeń w pamięci

-        Wyrównywanie deficytów w wiadomościach i umiejętnościach przedmiotowych

-        Wzbogacanie zasobu słownictwa, pojęć związanych z najbliższym otoczeniem społeczno-przyrodniczym

 

  1. Zajęcia rewalidacyjne: rewalidacja logopedyczna

 

  1. Wykorzystanie w pracy z uczniem chętnego nastawienia do wykonywania zadań, budowanie pozytywnego obrazu siebie, poczucia własnej wartości poprzez tworzenie warunków do pozytywnej autoprezentacji, doświadczania sukcesów

 

  1. Wskazania dla rodziców:

-        Ćwiczenie głośnego czytania (codziennie 15 min)

-        Zwiększanie systematyczności w realizacji obowiązków szkolnych

-        Częste powtarzanie i utrwalanie materiału bieżącego i zaległego

-        Pomoc i kontrola osoby dorosłej podczas odrabiania lekcji, przygotowywania się do sprawdzianów itp.

-        Pomoc podczas odczytywania poleceń do zadań, treści zadań

 

 

Uzasadnienie [7]

Faktyczne: Upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim uzasadnia potrzebę kształcenia specjalnego na czas II etapu edukacyjnego szkoły podstawowej. Pozwoli to pełniej realizować potrzeby edukacyjne ucznia.

 

Prawne: Na podstawie wniosku Teresy Chudzińskiej złożonego dnia 24.01.2014, dołączonej do niego dokumentacji oraz dokumentacji zawartej w Ka...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin