testy_kl_III.doc

(464 KB) Pobierz

Test nauczycielski

sprawdzający z edukacji

polonistycznej, środowiskowej

i matematycznej

na koniec roku szkolnego

dla klasy III

 

 

 

Zapamiętałem, zrozumiałem, zastosowałem”

 

 

 

 

 

 

 

                                                      Opracowały:

 

                                                                                                  - Anna Kowalik

                                                                                                - Barbara Zając

                                                                             - Małgorzata Dukaczewska

 

 

 

 

 

LISÓW 2002

 

 

Koncepcja testu

 

 

Zapamiętałem, zrozumiałem, zastosowałem”

 

 

1.     Test przeznaczony jest dla uczniów kl. III szkoły podstawowej

2.     Celem badania jest sprawdzenie poziomu osiągnięć poznawczych uczniów z zakresu edukacji polonistycznej, środowiskowej i matematycznej

3.     Rodzaj testu:

-         test nauczycielski

-         test sprawdzający podsumowujący

-         test bez wyposażenia

-         test pisemny

4.     Warunki testowania

         Test piszą uczniowie klasy drugiej. Czas badania należy zacząć odliczać od momentu rozdania testów. Każdy uczeń otrzymuje test, wpisuje swoje imię i nazwisko (zad.1) po czym czyta przesłanie skierowane do niego.

Na pisanie ze słuchu przewiduje się ok. 40 minut. Tekst dyktanda należy przeczytać głośno i krótko omówić jego treść. Dyktować zdanie po zdaniu. Można powtórzyć zdania dłuższe. Po napisaniu przeczytać tekst ponownie w celu sprawdzenia i dokonania ewentualnych poprawek przez uczniów.

Po krótkiej przerwie uczniowie wykonują kolejne zadania od 3 do 16.  Jeżeli nauczyciel uzna, że dzieci są zmęczone rozwiązywaniem testu, może podjąć decyzję o wprowadzeniu kolejnej przerwy.

 

Przewidywany czas przeprowadzenia testu:

-         40 minut dziennie przez 2 lub 3 dni (w zależności od  tempa pracy swoich uczniów)

 

Nauczyciel nie udziela rad i wskazówek w czasie testowania.

Po skończonej pracy przez wszystkich uczniów, nauczyciel zbiera testy i przystępuje do sprawdzania.

Czas niezbędny do rozwiązania testu nauczycielskiego ustala sam autor na podstawie znajomości tempa pracy swoich uczniów.

KARTOTEKA TESTU

Z ZAKRESU EDUKACJI POLONISTYCZNEJ,

ŚRODOWISKOWEJ I MATEMATYCZNEJ

DLA KL. III NA KONIEC ROKU SZKOLNEGO

 

Lp.

UMIEJĘTNOŚCI – uczeń potrafi

Poziom wymagań

Kategorie

  1.

Stosować wielką literę w imieniu i nazwisku

P

C

  2.

Przestrzegać poprawności ortograficznej w zakresie podstawowych zasad pisowni

P i PP

C

  3.

Czytać po cichu ze zrozumieniem, odpowiadać na pytania związane z treścią tekstu

P

B

  4.

Rozpoznawać części mowy: rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, liczebniki

P

B

  5.

Ułożyć zdanie z rozsypanki wyrazowej

PP

C

  6.

Dopisać wyrazy zdrobniałe do podanych

PP

C

  7.

Wyróżnić i nazwać części składowe roślin

P

B/A

  8.

 

PP

C

  9.

Wskazywać wyrazy nie pasujące do pozostałych. Rozróżniać środki transportu lądowego, powietrznego i morskiego

      P

B

 

10.

Wyróżniać warstwy lasu. Wymieniać rośliny i wyróżniać zwierzęta żyjące w wymienionych warstwach lasu

PP

B/A

11.

Porównywać i porządkować liczby od najmniejszej do największej w zakresie 10000

P

C

12.

Odczytać liczbę zapisaną jako liczbę setek, dziesiątek i jedności

P

C

13.

Podpisać figury korzystając z określeń

P

B

14.

Odczytać wartość wyrażenia zgodnie z kolejnością wykonywania działań

PP

C

15.

Odróżniać pojęcie ilorazu od iloczynu, poprawnie obliczyć wartość wyrażenia

PP

C

16.

Wykonywać obliczenia zegarowe

PP

C

17.

Rozwiązywać złożone zadania tekstowe na porównywanie ilorazowe

PP

C

 

Legenda:

 

   Formułowanie wymagań jest najbardziej samodzielnym i twórczym działaniem nauczyciela. Ich wymiar jest „nauczycielski”, mają bezpośredni związek z ocenianiem.

 

   P    - podstawowy poziom wymagań  -  wiadomości i umiejętności stosunkowo łatwe do opanowania, umożliwiające uczniowi świadome uczestnictwo lekcji, absolutnie konieczne dla kontynuowania dalszej nauki.

 

   PP  - ponadpodstawowy poziom wymagań  -  wiadomości i umiejętności średnio trudne i trudne do opanowania przez uczniów. Mogą być użyteczne w życiu codziennym, potrzebne tym, którzy zamierzają kształcić się na wyższym poziomie. Nie muszą wykraczać poza obowiązujący program nauczania.

 

 

 

WYKAZ OCZEKIWANYCH ODPOWIEDZI NA ZALICZENIE ZADAŃ  -  KLASA III

 

Nr zad.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin