kodowania vag.docx

(28 KB) Pobierz

Instrukcje powstały na podstawie kodowania, adaptacji programem VCDS, jak i również w oparciu o materiały serwisowe. 
Mimo to nie należy je utożsamiać jako oficjalne.


1.Regulacja natężenia tylnych świateł pozycyjnych:

Jeżeli ktoś chciałby uzyskać intensywniejsze światła pozycyjne tylne to również można zwiększyć ich natężenie,
wchodzimy w 09-Centr. Zesp. Elektr., 07-kodowanie - klikamy w kodowaniu długim na bajt 09, domyślnie w pozycji Dec: .... jest wpisana
wartość 20 /20%/ można delikatnie zwiększyć np. do 30%, więcej nie radzę ponieważ będzie się zlewać światło pozycyjne ze światłem STOP-u.

2.Światła awaryjne przy ostrym hamowaniu:

Wchodzimy w 09.Centr.zesp.elektr. -> Wybieramy kodowanie -> Pomocnik kodowania.
Bajt-17 i zaznaczamy "ptaszka" w Bit-0, czyli Zainstalowane światło nagłego (awaryjnego) hamowania, sterownik musi być co najmniej 21-bajtowy.

3.Automatyczne zamykanie centralnego zamka po przekroczeniu 15 km/h:

Jeśli chcemy aby centralny zamek zablokował automatycznie drzwi po przekroczeniu 15 km/h należy:

Wejść w 46-Moduł komfortu -> Kodowania -> Pomocnik kodowania ->
Na Bajt-0 zaznaczamy 3 i 4 bit , wychodzimy Esc i zapisujemy kodowanie.

4.Otwieranie tylko drzwi kierowcy po wciśnięciu otwartej kłódki: 
Jeśli chcemy aby po wciśnięciu przycisku z otwartą kłódką otwierały się tylko drzwi kierowcy należy:

Wejść w 46-Moduł komfortu -> Kodowania -> Pomocnik kodowania ->
Na Bajt-0 zaznaczamy pierwszą opcję bit 0 , wychodzimy Esc i zapisujemy kodowanie.
Teraz jeśli przyciśniemy otwartą kłódkę na pilocie jeden raz - otworzą się tylko drzwi kierowcy.
Jeśli chcemy otworzyć wszystkie drzwi (łącznie z klapą) to wciskamy przycisk 2 razy.

5.Oświetlenie przestrzeni nóg w czasie jazdy Ambiente:

-09 - Centrala elektryczna (bornetz) 
- Kodowanie 07 -Długie kodowanie
- Bajt 16 /Bit 7 aktywować

6.Wzmacnianie siły hamowania:

-> STG 03 - Elektronika hamulców
-> Funkcja 10 (Adaptacja)
-> Kanał 09
-> Wartość 0 (Standard / średnia) zmienić na 2 (duża)

UWAGA, z powodu większej siły hamowania musisz się najpierw przyzwyczaić do działania hamulca (nie na trasie!)

Zmiany:
- większa siła hamowanie przy małym wciśnięciu pedału hamulca
- szybsza reakcja hamulców

7.Zmiana natężenia /siły/ układu wspomagania:
/dot. układu elektromechanicznego/

Logujemy się do sterownika 44-Wspomaganie, następnie w Adaptacje - 10, w kanale 01 mamy możliwość zaadaptowania 15 pozycji siły wspomagania /m. in. kilka pozycji normal, kilka MPV, tryb Sportowy, GTI, użytkownik - 1, 2 itp...
wpisujemy nową wartość /klikamy Testuj a następnie Zapisz.

8.Dopasowanie pilotów zdalnego sterowania:

Zbierz wszystkie piloty zdalnego sterowania jakie chcesz zaprogramować. Jeden z kluczyków pojazdu umieść w stacyjce i włącz zapłon w pozycję ON. Korzystając z programu VAG-COM wykonaj następujące czynności:
Wybór

46 - Moduł komfortu lub 35 - Centralny zamek
Adaptacja - 10
Wybierz kanał "01" (w niektórych modelach AUDI może to być kanał "21")
Odczytaj

W polu "Wartość zapisana" powinna pojawić się liczba aktualnie zaprogramowanych pilotów.
W polu "Nowa wartość" wpisz łączną ilość pilotów (max. 4) jakie chcesz dopasować do sterownika (łącznie z działającymi już pilotami).
Testuj
Upewnij się, że sterownik akceptuje wprowadzoną wartość.
Zapisz

Teraz masz ok. 15 sekund na dopasowanie wszystkich pilotów zdalnego sterowania. Naciskaj i przytrzymuj (przez min. 1 sekundę) - po kolei w każdym pilocie przeznaczonym do zakodowania - przycisk UNLOCK (otwieranie).
Jeżeli powyższa procedura nie działa - tzn. zarówno kanał "01" jak i "21" nie są dostępne - postępuj następująco:

Jeden z kluczyków pojazdu (stary - z zakodowanym i działającym pilotem) umieść w stacyjce i włącz zapłon w pozycję ON (nie uruchamiaj pojazdu!). Korzystając z programu VAG-COM wykonaj następujące czynności:
Wybór

46 - Moduł komfortu lub 35 - Centralny zamek
Bloki pomiarowe - 08
Wybierz grupę "003" (w niektórych modelach może to być grupa "007")
Idź!

Wartość wyświetlana w polu numer 2 pozwala odczytać ile pilotów jest aktualnie dopasowanych i jakie pozycje zajmują one w pamięci sterownika, np.: "0001" informuje o tym, że dopasowany jest jeden pilot i zajmuje on pierwszą pozycję w pamięci sterownika.

Teraz zamknij samochód od zewnątrz ("ręcznie" - nie pilotem!) używając do tego kluczyka zespolonego razem z niedopasowanym jeszcze pilotem (zamykaj drzwi kierowcy).

Teraz w ciągu 5 sekund od zamknięcia drzwi naciśnij przycisk UNLOCK (otwieranie) w niedopasowanym jeszcze pilocie. Ilość naciśnięć przycisku UNLOCK odpowiada za pozycję pilota w pamięci sterownika. Dwukrotne naciśnięcie przycisku otwierania spowoduje zapisanie pilota na drugiej pozycji pamięci, trzykrotne - na trzeciej itd.
Przykład:

Jeżeli chcesz zaprogramować nowy pilot zdalnego sterowania, a przed rozpoczęciem procedury dopisania pilotów w polu nr 2 w grupie "003" (lub "007") bloków pomiarowych widniała wartość "0001", powinieneś nacisnąć przycisk UNLOCK dwa razy. Rezultatem tej czynności powinna być wartość "0011" w polu nr 2.
Po zakończeniu ustalania pozycji programowanego w danej chwili pilota, zaczekaj 5 sekund po czym naciśnij przycisk UNLOCK (na nowo zakodowanym pilocie).
Wyłącz zapłon i wyciągnij kluczyk ze stacyjki. Sprawdź działanie pilota: naciśnij przycisk LOCK aby zamknąć pojazd. Naciśnij UNLOCK - aby otworzyć.
Umieść w stacyjce pojazdu kluczyk z nowo zakodowanym pilotem. Włącz zapłon ale nie uruchamiaj pojzadu.
Wybór:
46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek
Bloki pomiarowe - 08
Wybierz grupę "003" (w niektórych modelach może to być grupa "007")
Idź!
Nawiązując do podanego wyżej przykładu, pole nr 2 powinno wskazywać np. wartość "0011".

9.Adaptacja nastawnika przepustnicy:

Poniżej opisano sposób przeprowadzenia adaptacji nastawnika przepustnicy. Procedura dotyczy wielu pojazdów VW/AUDI/SEAT/SKODA wyposażonych zarówno w przepustnicę typu Drive-By-Wire (sterowaną całkowicie elektrycznie) jak też posiadających przepustnicę sterowaną za pomocą tradycyjnej linki połączonej z pedałem gazu. W tym ostatnim przypadku (gdzie między pedałem gazu i przepustnicą jest linka), adaptacja przepustnicy może być przeprowadzona pod warunkiem, że pojazd nie jest wyposażony w zawór regulacji biegu jałowego (ISV). Pojazdy wyposażone w ten zawór nie posiadają elektrycznych silniczków sterujących pracą przepustnicy.
Z informacji bardziej oczywistych: silniki TDI nie posiadają nawet przepustnicy c(:

* Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić omawianą tu procedurę:
* Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował.
* Sterownik silnika został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
* Zespół przepustnicy został przeczyszczony, wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
* Pedał przyśpieszenia został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.

Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:

* Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
* Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
* Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
* Przepustnica czysta!
* Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
* Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95şC
* W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.4 ccm np. VW Lupo, Polo...) przed właściwą procedurą adaptacji przepustnicy, należy wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku silnika. Robi się to zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00).

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU (ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):

Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).

[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]

...i gotowe.

PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY. 

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW

(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T

Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

Wybór:
01 - Silnik
Bloki pomiarowe - 08

Wybierz grupę "060".
Idź!

Przełącz na Nastawy - 04
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
Bloki pomiarowe - 08

PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY. 

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW (protokół KWP-2000)

(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-2000 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-2000 ( rok prod. 2002 + ): / A4 / Passat / Touareg.

Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

Wybór:
01 - Silnik
Nastawy podst. - 04
Wybierz grupę "060".
Idź!
Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk:

[ON/OFF/Dalej]

Powinien pojawić się komunikat: Nastawy podstawowe: ON.

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym ponownie kliknąć:

[ON/OFF/Dalej] wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe.

Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF

Gotowe, powrót.

PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY. 

10.Uruchomianie wstępne pompy paliwa (np. w celu odpowietrzenia układu) dla PD, PPD oraz CR TDI:

CR (Common Rail), silniki TDI nie powinna pracować bez paliwa, procedura uruchamia wstępnie pompę paliwa, po naprawach takich jak: wtryskiwacze paliwa, wymiana filtra paliwa oraz inne naprawy w obrębie układu paliwa, które mogły doprowadzić do zapowietrzenia układu. PD i PPD silniki TDI nie są tak wrażliwe na małej objętości paliwa, jednak te systemy sterowania silnikiem zwykle, obejmują przepisy dotyczące elektrycznego zalewania pompy paliwa.

Ta instrukcja nie maja zastosowania do silników TDI VE. 

Wymagania: 
*Zapłon włączony, wyłączony silnik.
*Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
*Zbiornik paliwa ma wystarczającego poziomu paliwa 

Wybierz:
01 - Silnik
Ustawienia podstawowe - 04
Ustaw Grupie "035"
Idź!
[ON / OFF / Dalej
Elektryczna pompa paliwa powinny działać przez ok.30 sekund.

-Jeżeli pojazd miał prostą naprawę taką jak wymiana filtr paliwa, jednorazowa taka procedura powinna być wystarczającą dla czasu wypełnienia filtra paliwa.
-Jeżeli silnik miał remontom, taki jak naprawa wtryskiwacza / lub naprawa w systemie paliwa ten proces należy powtarzać nie mniej niż 3 razy.
Kliknij przycisk [ON / OFF / Dalej], aby ponownie zainicjować proces w razie potrzeby. 

11.Kodowanie: ABS / EDS / ASR / ESP (MK60) (sumy kontrolne [kodowanie]):

Model:
+0000000 = Audi A3 (8P) / Seat Leon (1P) / VW Golf/Jetta (1K)
+0000064 = VW Touran (1T)
+0000080 = VW Caddy (2K)
+0000096 = VW Eos (1F)
+0000112 = Seat Altea/Toledo (5P) / VW Golf Plus (5M) 
Frontbrakes (Sensor Cluster OLD):
+0000005 = FS III 54 15" (PR-1ZF/1ZM/1ZC)
+0000006 = FN III 54 15"/16" (PR-1ZE/1LJ/1ZP/1ZD/1LL)
+0000009 = FRNG 57 17" (PR-1LK) 
Frontbrakes (Sensor Cluster NEW):
+0000001 = FS III 54 15" (PR-1ZF/1ZM/1ZC)
+0000002 = FN III 54 15"/16" (PR-1ZE/1LJ/1ZP/1ZD/1LL)
+0000008 = FRNG 57 17" (PR-1LK) 
Suspension:
+0000640 = Standard/Sport Suspension (PR-2UA/2UC OR PR-UA0/UA1/UA9)
+0001152 = Rough Road/Comfort Suspension (PR-2UB/2UD OR PR-UA2) 
Engine:
+0002048 = 1.4l / 1.6l & 1.6l FSI
+0004096 = 1.9l TDI PD / 2.0l FSI / 2.0l SDI PD & All with Automatic Transmission
+0006144 = 2.0l TDI PD 
Tire Pressure Monitoring (TPMS):
+0000000 = with ABS based Tire Pressure Monitoring (PR-7K1/7K6)
+0016384 = without ABS based Tire Pressure Monitoring (PR-7K0/7K8 ) 


Uwagi: Patrz kody produkcji na tabliczce znamionowej samochodu.Kodowanie jest sumą poszczególnych opcji. 
Czujnik Cluster OLD: Instalacja za schowkiem (TYLKO VW Caddy (2K) i VW Touran (1T) i Audi A3 (8P) <MY2005). 
Czujnik Cluster NEW: Zamontowane pod siedzeniem pasażera (pozostałe i Audi A3 (8P) MY2006>). 
Uwagi specjalne: Podczas wymiany sterownika z 1K0-907-379-D na 1K0-907-379-K lub nowsze, oryginalne kodowanie nie może zostać przeniesiona do nowego modułu sterującego. Zamiast tego trzeba zbudować nowe kodowanie za pomocą tabeli powyżej.

12.Adaptacja czujnik kąta skrętu kierownicy (G85) (ustawienie podstawowe):

Wymagania: 
*Pojazd pracuje.
*Skręcić kierownicę o jeden obrót w prawo i jeden w lewo.
*Przejechać niewielką odległość w linii prostej, na poziomej równej powierzchni z prędkością nie większą niż 20 km/h.
*Jeśli kierownica jest prosto podczas jazdy próbnej, zatrzymać pojazd z kołami skierowanymi na wprost.
*Upewnij się, że kierownica jest na wprost.
*Nie wyłączaj zapłonu.
*Napięcie systemowe przynajmniej 12,0 V. 

Wybierz:
...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin