Dokumentacja technologiczna systemu utrzymania
13
PKRE Spółka Akcyjna Warszawa
Opracował
IPS”TABOR”
Arkusz [strona]
Data
30.10.04
OR – 8727
Załącznik [strona]
11[1/1]
Przy Palownicy ............................nr...................z Trakcja S.A w Warszawie podczas naprawy..................................................w...................................................
(rodzaj naprawy)
......................................................................................................................................................
(nazwa zakładu wykonującego naprawę)
wykonano następujące rekonstrukcje i roboty dodatkowe wg zamówienia..................................
.....................................................................................................................................................
(nr zamówienia)
Lp
Wyszczególnienie wykonanych prac
Uwagi
1
2
3
4
5
6
Wymienione prace zostały wykonane zgodnie z zamówieniem
Zdający
Odbiorca Użytkownika
...................................
data - podpis
12[1/1]
1) Próbna jazda powinna być przeprowadzona w porze dziennej
2) Palownica do próbnej jazdy wraz z wagonem towarzyszącym powinna być przygotowany tak, jak do transportu w pociągu
3) W przeprowadzeniu próbnej jazdy udział biorą: kierownik pociągu ratunkowego lub kierownik utrzymania i naprawy urządzeń względnie wyznaczony mistrz oraz: operator, konserwator żurawia i ślusarz specjalista w zakresie napraw podwozi
4) W czasie próbnej jazdy należy dokonać sprawdzenia:
- stanu łożysk tocznych zestawów kołowych, czy nie nastąpi ich nadmierne grzanie się, przyrost temperatury łożysk nie powinien przekraczać 40°C,
- stanu i działania sprężyn nośnych i ich zawieszenia,
- działaniu układu dźwigniowego hamulca pneumatycznego i działania urządzeń cięgłowo – zderznych,
- biegu palownicy – zachowanie się palownicy w czasie ruchu.
5) Próbna jazda każdego żurawia powinna odbywać się na trasie o łącznej długości w obie strony nie mniejszej niż 60 km z prędkością max dla danej linii i typu palownicy. Zaznacza się, że połowę tej trasy do stacji zwrotnej należy przejechać z prędkością nie przekraczającą 70% prędkości max
6) Próbna jazda do stacji zwrotnej powinna odbywać się z jednym lub dwoma zatrzymaniami po 5 min. postoju
7) W drodze powrotnej jazda powinna być ciągła bez zatrzymania z max prędkością. Zatrzymanie może nastąpić tylko z przyczyn technicznych, w przypadku stwierdzenia wystąpienia usterki i zagrażającej bezpieczeństwu ruchu. Jeżeli w ciągu 5 min. nie usunie się usterki, dalszą jazdę należy kontynuować z mniejszą prędkością. Po usunięciu uszkodzenia w Zakładzie, próbną jazdę powtórzyć. W przypadku konieczności sprawdzenia tych zespołów, których stan techniczny budził wątpliwości na stacji zwrotnej – postój nie powinien być dłuższy niż 5 min. Poza tym może nastąpić zatrzymanie przez służbę ruchu – postój nie dłuższy niż 5 min., w przypadku dłuższego postoju lub kilku zatrzymań próbną jazdę należy uważać za nieudaną.
8) W przypadku stwierdzenia na jeździe próbnej, że ewentualnie naprawiony zespół lub wymieniona część nadal jest niesprawna lub występują inne usterki w układzie biegowym – próbną jazdę należy powtórzyć. Po przeprowadzeniu próbnej jazdy należy sporządzić protokół z jej przebiegu.
Ocena jazdy próbnej:
negatywna*
..............................
pozytywna*
Przeprowadzający jazdę próbną
Odbiorca użytkownika
......................................
juran_1