Demontaż kolektora ssącego i usunięcie klap w 2.2 dCi cz.1.pdf

(1725 KB) Pobierz
Chciałbym Wam napisać jak pozbyć się tych nieszczęsnych "klap" (według mnie to nie są klapy, ale
zostańmy przy takiej nazwie) z kolektora ssącego w silniku 2.2 dCi. Jest to mój pierwszy manual,
więc proszę o wyrozumiałość.
Potrzebne materiały:
- Uszczelka pokrywy zaworów
- Podkładki pod wtryskiwacze:
Średnica wew [mm]: 7
Średnica zew [mm]: 15
Grubość [mm]: 3,0
- Oringi do wtryskiwaczy (nie pamiętam jaki rozmiar, a o tym noty techniczne milczą ..)
- Korki zabezpieczające miejsca po prze wodach, chyba 10szt .. można poradzić sobie nakręcając
lekko nakrętkę (chyba M14) pod którą damy kawałek foli.
O narzędziach chyba nie ma co pisać, ale tak z grubsza to przydałoby się mieć: dynamometr,
grzechotkę, nasadki, różnej długości przedłużki, klucze oczkowe, torxy .. i tak w trakcie roboty coś
jeszcze będzie potrzebne.
Na samym początku wypadałoby wymontować ten nieszczęsny kolektor. Nie chce mi się rozwodzić
co i jak, więc wstawię link do pdf'a co i jak zrobić, oraz jakimi momentami dokręcić to wszystko z
powrotem.
http://chomikuj.pl/d...,1022716886.pdf - (nie potrzeba konta na portalu, aby pobrać plik, a jest
pewność, że nie zniknie po tygodniu)
Dodam tylko, że wtryskiwacze można wyciągnąć obracając je w gnieździe jednocześnie ciągnąć do
góry. Nie potrzeba do tego żadnego ściągacza. Ja wtryski dokręciłem momentem 15Nm, a nie jak
pisze w instrukcji ...
Po wymontowaniu wtryskiwacze najlepiej wsadzić do jakiś woreczków foliowych i zapisać sobie
gdzie który ma być, bo później może być lekki problem. Tak samo najlepiej postąpić z przewodami.
Ja powkładałem wszystko do "woreczków śniadaniowych" naklejając kawałek taśmy malarskiej z
opisami 1,2,3,4 .. u mnie wtryskiwacz nr1 był od strony rozrządu i tak samo postępowałem z
oznaczaniem przewodówi.
15nM = 1,5danM - to tak jakby ktoś nie wiedział.
Przejdźmy do sedna sprawy, a mianowicie do tych klap.
Na zdjęciu strzałkami zaznaczone klapy:
1363698780.004.png 1363698780.005.png 1363698780.006.png
1363698780.007.png
1363698780.001.png
Próbowałem je obrócić, ale tak mocno siedziały, że nie sposób ich było ruszyć. Dziwie się, że silnik
pracował przy tak małym przelocie powietrza i nie dziwi mnie śr spalanie na poziomie ok 7,5 ltr ..
Na forum można spotkać wypowiedzi użytkowników o blokowaniu ich wkrętami wkręconymi w
kolektor. Mi osobiście takie rozwiązanie trochę nie pasowało, więc postanowiłem je zlikwidować
całkowicie, a druga sprawa, że byłem bardzo ciekawy jak to wygląda nawet kosztem uszkodzenia
kolektora, czego specjalnie uczynić nie chciałem. Początkowo plan był taki, by je połamać, lecz
szybko legł w gruzach, bo tworzywo z którego są zrobione jest strasznie twarde, a i miejsca nie ma
za wiele. Jeżeli przyjrzymy się kolektorowi dokładniej można zauważyć miejsce przez które
"fabryka" zamontowała klapy (niestety nie mam zdjęcia przed odcięciem). Ja postanowiłem odciąć
ten kawałek plastyku za pomocą piłki i wyciągnąć to badziewie:
1363698780.002.png
1363698780.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin