VAG Instrukcja pełna.pdf
(
662 KB
)
Pobierz
VDS for Windows
Instalacja oprogramowania.
Program działa w środowisku Windows. W celu zainstalowania oprogramowania
należy uruchomić z dyskietki program SETUP.EXE. Podczas instalacji założony zostaje
katalog c:\Vwtool, do kt6rego skopiowane są pliki programu. Ewentualne komunikaty o
błędach potwierdzać OK i Zignoruj. Ich występowanie jest nieważne dla instalacji programu.
Program zakłada grupę Vwtool z ikoną Vwtool. Program Config.vw służy do konfigurowania
portów - tu wybiera się numer portu, do którego będzie podłączony interfejs.
Podłączenie testera.
1. Lokalizacja złącza diagnostycznego.
Systemy do 1995 z dwoma wtyczkami:
Golf, Passat, Corrado
- pod osłoną dzwigni zmiany biegów, pod zaślepkami pod pokrętłami
regulacji nawiewu
Polo
- pod zaślepką z lewej strony nóg kierowcy
Audi 80, 100, 200
- w skrzynce bezpieczników w komorze silnika po lewej stronie
Audi V8
- w nogach pasażera
Systemy od 1993 ze złączem OBDII:
Corrado, Passat, Golf, Vento
- pod zaślepką ze znaczkiem silnika - samodiagnozy przy
stacyjce lub obok popielniczki
Polo, Ibiza, Cordoba
- w skrzynce bezpiecznik6w w nogach kierowcy
Audi A6
- w nogach kierowcy z lewej strony
Podłączenie do
Volkswagena LT
złącze takie jak w Mercedes Sprinter
1 - masa (GND)
3 - +12V
14 - linia K
Złącze znajduje się na lewym nadkolu, w nogach kierowcy - pod okrągłą plastikową zaślepką
1
2. Podłączenie Interfejsu.
Interfejs należy podłączyć do portu szeregowego komputera przewodem
zakończonym wtyczką DB9. Jeżeli nie chcemy zamieniać przewodu z kablem myszy,
możemy wykorzystać drugi port szeregowy z gniazdem DB25 stosując odpowiednia
przejs'ci6wke - do nabycia w sklepach z podzespołami komputerowymi. Program domyślnie
korzysta z portu COM 1.
Systemy do 1995 z dwoma złączami:
Systemy od 1993 ze złączem OBD II:
VW LT:
K - linia transmisji
– - GND (masa)
+ - Zasilanie (12V)
2
Interfejs zabezpieczony jest przed zmiana polaryzacji napięcia zasilania oraz
podłączeniem linii transmisji do masy - nie wytrzymuje jednak podłączenia przez dłuższy
czas do zasilania. Należy zawsze upewnić się czy przewody są prawidłowo podłączone.
3. Działanie programu.
Po podłączeniu urządzenia należy włączyć zapłon i uruchomić program. Jeśli program
odwoła się do portu, do kt6rego pod44czona jest mysz pojawi się komunikat Device
Unavilable. Jeśli do wybranego portu jest podłączony interfejs i jest on nigdzie wykorzystany
to pojawi się menu główne programu. Nie oznacza to jednak nawiązania komunikacji. Należy
wówczas wybrać system, który chcemy diagnozować. Nawiązanie komunikacji kończy się
ukazaniem ekranu identyfikacji sterownika wraz z funkcjami, brak komunikacji ze
sterownikiem - komunikatem No response from car controller.
Przyczyny braku transmisji:
Konfiguracja programu (porty)
- brak napięcia zasilania - wyłączniki ukryte i immobilizery powinny być rozbrojone
- zakłócenia na linii transmisji przez uszkodzone sterowniki - należy zmierzyć napięcie na
linii transmisji - powinno być powyżej 8V
- oprogramowanie sterownika - może on nie mieć samodiagnozy - starsze systemy
Oznaczenia sterowników:
Engine - elektronika silnika
Transmission - automatyczna skrzynia biegów
Brake - układy wspomagania hamulców - ABS
Air Bag - poduszka powietrzna
Clutch - wspomaganie sprzęgła (elektronika)
Suspension - układ regulacji zawieszenia
Anti Slip - układ regulacji momentu napędowego
Anti Theft - alarm, immobilizer
Roof- elektrycznie otwierany dach
Central Locking - centralny zamek
Instrument - tablica rozdzielcza
AIC Heating - klimatyzacja - ogrzewanie
Seat - Driver - regulacja fotela kierowcy
Diesel Pump - sterowanie pompą w silniku Diesla
Level Control - układ regulacji poziomu auta
Interior Monitor - kontrola wnętrza (alarm)
Headlight Range - regulacja zasięgu świateł
Steering Wheel - ukiad wspomagania kierownicy (elektronika)
Central Convenience - moduł centralnego systemu komfortu
Radio - radio i system audio
Seat-mirror adjust - regulacja lusterek i foteli
Parking Aid - pomoc w parkowaniu
Add. -aux. Heater - ogrzewanie
3
Moduły są dostępne pod klawiszem More Modules - Previous Modules.
Po wybraniu modułu i nawiązaniu komunikacji na ekranie pojawiają się nastepujące dane:
Controller ID Number - Numer sterownika
Component - Nazwa systemu
Software Coding
- Kod oprogramowania sterownika
Dealer Number or Bosch part - Numer sterownika lub warsztatu.
Fault Codes - Odczytanie wszystkich kodów błędów zawartych w pamięci sterownika.
Jeśli będzie więcej błędów niż może się zmieścić na ekranie to po prawej stronie pojawi się
pasek przewijania. Przy pomocy myszy lub strzałkami z klawiatury można poruszać się po
ekranie w górę i w dół. Kody błędów można wydrukować - Print ... i skasować Erase.
Control Unit Info
- Odczytanie numeru sterownika, nazwy systemu, oznakowania
zastosowanego oprogramowania sterownika oraz aktualne kodowanie sterownika. Funkcja
wykonywana domyślnie przy nawiązaniu komunikacji ze sterownikiem. Tu można
powtórzyć identyfikację
Test Outputs
- Diagnozowanie (wysterowanie) podzespołów wykonawczych.
Liczba i kolejność wykonywanych testów jest ściśle przekazywana do przyrządu sterującego.
Po wykonaniu diagnozy załączona sekwencja zostanie zakończona.
Data Blocks
- Odczyt bloku wartości zmierzonych.
Odczyt parametrów wejściowych systemu - parametry podzielone są na kanały pomiarowe -
należy podać numer kanału.
Jakie kanały istnieją i jakie znaczenie maja zależy od przyrządu sterującego.
Basic Settings
- Nastawy podstawowe.
W niektórych systemach po wykonaniu naprawy lub przeglądu muszą zostać wykonane
nastawy podstawowe. Oznacza to, ze regulacja komputera została przełączona na niezmienne
wartości. Jeżeli system znajduje się w nastawach podstawowych można np. wyregulować kąt
wyprzedzenia zapłonu.
Nastawy podstawowe należy wykonywać dla danego samochodu tylko w jego zalecanym
stanie pracy np. temperatura silnika musi przekraczać 80
0
C. Niektóre komputery oferują
pomoc w regulacji podając obowiązujące wartości pomiarowe.
Single Reading
- Odczyt pojedynczej wartości.
Adaptation
- Adaptacja sterownika.
Istnieje możliwość zmiany w sterowniku wartości korekcyjnych dla poszczególnych
egzemplarzy auta np. obrotów biegu jałowego, dawki paliwa itp. Musi to być dokonane w
trzech krokach - odczytanie wartości, testowanie wartości, zapisanie jej w pamięci.
Recode Module
- Kodowanie sterownika.
Poprzez tą funkcję można zmienić zawartość pamięci w sterowniku. Następuje wówczas
zmiana pracy sterownika przy zmianie np. skrzyni biegów, jakości paliwa i innych warunków
pracy. Dane szczegółowe w instrukcjach napraw.
4
Login
- Zalogowanie.
Podany numer kodu musi być miedzy 0 a 65535. Z prawdziwymi numerami legitymuje się
użytkownik. Przyrząd sterujący potrzebuje numer kodu do odczytania jemu potrzebnych
danych określonych odpowiednim tokiem postępowania.
View Readiness
- Informacja 0 gotowości kodu.
Pokazane zostaną wykorzystane do procesu zalogowania wartości pomiarowe i wynik.
Gen Engine Data
- Dane silnika.
Reset SRI's
- Kasowanie wskaźnika przeglądów serwisowych.
End Output
- Przerwanie i zakończenie komunikacji z wybranym sterownikiem. Można
wówczas rozpocząć pracę z innym sterownikiem.
5
Plik z chomika:
piterosky123
Inne pliki z tego folderu:
VCDS-AKP-10.6.5-Installer.exe
(10334 KB)
VCDS-AKP-10.6.1-Installer_PL.exe
(8750 KB)
VAG-COM-AKP-7041-Installer.exe
(3013 KB)
VCDS-AKP-908.1-Installer_PL.exe
(6009 KB)
VAG-COM-704.1 PL.exe
(3013 KB)
Inne foldery tego chomika:
Instalki
Instrukcje
Loadery
Naprawa loadera 7.2
Naprawa loadera 9.2
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin