ZJ.doc

(1475 KB) Pobierz
1

1.      Który zestaw zawiera wymagania klient, które nie pochodzą z zestawu ośmiu wymiarów jakości: C niska cena, łatwość obsługi.

2.      Które z poniższych stwierdzeń jest nieprawdziwe: B samokierujące się zespoły robocze powoływane są tylko na wydziałach produkcyjnych.

3.      TQM to: A, B i C (sposób zarządzania organizacją; filozofia orientowana na jakość wyrobu; kultura wewnątrzzakładowa).

4.      Model Kano jakości wyrobu dzieli jakość na następujące grupy: C jakość wymagań podstawowych jakość oczekiwana jako spełnienie wymagań wyartykułowanych przez klienta i jakość powodująca entuzjazm.

5.      Kaizen to: D japońska filozofia ciągłego doskonalenia.

6.      Trzy podstawowe cechy pioniera paradygmatu to: C intuicja, odwaga, długoterminowe zaangażowanie.

7.      Misja przedsiębiorstwa to: D główny, ponadczasowy cel dla jakiego istnieje przedsiębiorstwo.

8.      Które z poniższych stwierdzeń jest nieprawdziwe: D można wyróżnić                          4 podstawowe elementy kultury wewnątrzzakładowej cechujące TQM.

9.      Które ze stwierdzeń jest nieprawdziwe: D ciągłe doskonalenie i pionierstwo paradygmatu pozwalają wyprzedzać konkurencję.

10.  Pionier paradygmatu to: B ktoś, kto stosuje w praktyce nowy paradygmat, który jest jeszcze powierzchowną niesprawdzoną ideą.

11.  Wg TQM jakość to: B spełnienie uzgodnionych wymagań klienta.

12.  Które z poniższych stwierdzeń jest nieprawdziwe: C klientem zewnętrznym dla wydziału odlewni pewnego przedsiębiorstwa jest wydział obróbki mechanicznej wyrobów odlewanych na wydziale odlewni tego samego przedsiębiorstwa.

13.  Ogólnie stosowaną i międzynarodowo uznaną podstawą do certyfikacji systemu zarządzania jakością organizacji jest: A norma ISO 9001:2000.

14.  Zgodnie z ustawą o systemie oceny zgodności „Uznanie przez jednostkę akredytującą kompetencji jednostki certyfikującej, jednostki kontrolującej oraz laboratorium do wykonywania określonych czynności” jest definicją: A akredytacji.

15.  Do ośmiu zasad zarządzania stanowiących podstawę aktualnych norm ISO serii 9000 i w nich nazwanych krótkimi określeniami słownymi nie należy: E zapewnienie jakości procesów pomiarowych.

16.  Norma ISO 9001 nie wymaga od organizacji ustanowienia pisemnej procedury                   w zakresie: E nadzoru nad wyrobem głównym.

17.  Które z poniższych stwierdzeń nieprawidłowo określają zawarte w ISO 9001 wymagania ogólne dotyczące systemu zarządzania jakością oraz wymagania dotyczące zakresu jego dokumentowania: B zakres, forma i nośniki dokumentacji są bardzo ściśle określone przez normę.

18.  Podstawowe wymagania norm ISO serii 9000 odnośnie systemów zarządzania jakością są zgrupowane w pięciu dużych zakresach wymagań, wymienionych m.in. na graficznym przedstawieniu procesowego modelu systemu zarządzania jakością. Które z poniższych określeń nie jest używane jako nazwa jednego z w/w pięciu dużych zakresów wymagań: E zarządzanie niezgodnościami.

19.  Celem „Ustawy o systemie oceny zgodności” nie jest: B racjonalizacja produkcji                     i usług poprzez stosowanie uznanych reguł technicznych lub rozwiązań organizacyjnych.

20.  Które z poniższych twierdzeń nieprawidłowo charakteryzuje aktualny stan naszej wiedzy o wdrażaniu systemów zarządzania jakością (SJZ): E wszystkie przedsiębiorstwa zobowiązane do nanoszenia na swoje wyroby wymaganego prawem oznakowania CE muszą posiadać certyfikowane systemy zarz. jak.

21.  Dyrektywy Nowego Podejścia nie dotyczą: D produktów żywnościowych.

22.  Zgodnie z aktualnymi normami serii ISO serii 900 „działanie korygujące” definiuje się jako: C działanie w celu wyeliminowania przyczyn wykrytej niezgodności lub innej niepożądanej sytuacji.

23.  Aktualne wydanie norm ISO serii 9000 określa „audytora” jako: E osobę mającą kompetencję do przeprowadzenia auditu.

24.  Zgodnie z aktualnymi normami ISO 9000 „najwyższe kierownictwo” to: B osoba lub grupa osób, które na najwyższym szczeblu kierują organizacją i ją nadzorują.

25.  Norma ISO 9001:2000 składa się z: C 8 rozdziałów.

26.  Przez „audit” wg aktualnych norm ISO serii 9000 rozumie się: A systematyczny, niezależny i udokumentowany proces uzyskiwania dowodu z auditu oraz jego obiektywnej oceny w celu określenia stopnia spełnienia polityk, procedur lub wymagań stosowanych jako odniesienie.

27.  Jednym z wymogów normy ISO 9001 jest „ciągłe doskonalenie systemu zarządzania jakością”, rozumiane jako powtarzające się działania mające na celu zwiększenie zdolności do: D spełnienie wymagań.

28.  Wskaż, która z poniższych def zgodnie z ISO 9000 najlepiej określa zapis:                   D dokument określający ogół zamierzeń i ukierunkowanie organizacji dotyczące jakości sporządzony przez najwyższe kierownictwo.

29.  Wg normy ISO serii 9000 najwyższe kierownictwo jest zobowiązane dostarczyć dowodów swojego zaangażowania w tworzenie, wdrożenie i ciągłe doskonalenie systemu zaangażowania jakością (SZJ) kierowanej organizacji. Do wymaganych normą dowodów nie należy: B osobiste przeprowadzenie przeglądów zarządzania              a także zapewnienie dostępności zasobów.

30.  W normach ISO serii 9000 z 2000r. używa się pojęcia „walidacja”, które oznacza:             C potwierdzenie, przez przedstawienie dowodu obiektywnego, że zostały spełnione wymagania dotyczące konkretnego zamierzonego użycia lub zastosowania.

31.  Spośród wypisanych poniżej definicji jakości wskaż tę, która jest obecnie obowiązująca przy stosowaniu norm ISO serii 9000. Jakość to: B stopień, w jakim zbiór inherentnych właściwości spełnia wymagania rozumiane jako potrzeby lub oczekiwania, które zostały ustalone, są zwyczajowo przyjęte lub obowiązkowe.

32.  Które z poniższych stwierdzeń nieprawidłowo charakteryzuje normę ISO 9001:2000: C organizacja wcześniej stosujące ISO 9002 i ISO 9003 mogą w ich miejsce stosować ISO 9001:2000 pod warunkiem bezwzględnego spełnienia wszystkich wymagań tej normy.

33.  Wg ISO 9001 organizacja musi ustanowić i utrzymywać księgę jakości. Które              z poniższych nie musi być zawarte w księdze jakości: D wykaz wszystkich rodzajów zapisów, tworzonych w ramach systemu zarządzania jakością.

34.  Wymagania ISO 9001:2000 określone w rozdziale „Realizacja wyrobu” nie obejmują wymagań dotyczących: D nadzoru nad wyrobem niezgodnym.

35.  Rysunek przedstawia model systemu zarządzania jakością, którego podstawą jest: C proces.

36.  Głównym celem metody QFD jest: A udoskonalenie procesu rozwoju produktu względnie usługi.

37.  Pusty wiersz w macierzy Domu Jakości z pierwszej fazy metody QFD oznacza:               A potencjalnie niezidentyfikowane wymaganie klienta.

38.  FMEA procesu to: D metoda, której celem jest analiza przyczyn i skutków błędów, które mogą się pojawić lub pojawiły się w procesie produkcji i w procesie konstruowania wyrobu.

39.  W przeprowadzonej analizie FMEA, dla pewnej wady: wystąpienie określono na 5, dotkliwość na 3, obliczone LPR wyniosło 150. Oznacza to, że: B posiadamy (planujemy) kontrole, które z pewnością wykryją zaistniałą przyczynę wady lub wadę.

40.  W FMEA procesu wprowadzenie działania w formie dodatkowej operacji kontroli ostatecznej spowoduje: B spadek punktacji wystąpienia.

41.  Które z poniższych sformułowań jest prawdziwe? Cechą charakteryzującą metody SPC jest to, że: C nadzoruje się stabilność procesu i wyznacza jego zdolność.

42.  Które z poniższych sformułowań jest prawdziwe? Korekcji procesu należy dokonywać wtedy: B gdy wartość badanej właściwości przekroczyła dopuszczalny zakres odchyłek (jest poza tolerancją).

43.  Które z poniższych sformułowań jest prawdziwe? W procesie statystycznie stabilnym: C poziom braków jest stabilny i przewidywalny.

44.  Które z poniższych sformułowań jest prawdziwe? Stan statystycznie procesu:                    B można go osiągnąć ale jest on wynikiem wysiłków starań i działań doskonalących.

45.  Wprowadzone przez Shewharta pojęcie, racjonalny rozmiar próbki oznacza: C że rozmiar próbki powinien być taki by rozproszenie w próbce było w miarę możliwości rezultatem tylko przyczyn losowych.

46.  Koncepcja funkcji strat Taguchiego mówi o tym że: D straty ponoszone przez społeczeństwo rosną w miarę odchylania się wartości cechy jakościowej od wartości nominalnej (celowej).

47.  Zgodnie z ideą metody SPC kontrola najlepiej jest, gdy interpretacja wyników              i ewentualne działania korygujące…: B są wykonywane przez operatora na bieżąco  w trakcie trwania procesu.

48.  Która z par wskaźników zdolności opisuje proces o poniższym rozkładzie:                     A Cp=1.0, Cpk=0.5.

49.  Punkt poza granicami kontrolnymi wskazuje na to że: C jest duże prawdopodobieństwo, że wystąpiły przyczyn specjalne.

50.  W rozwiązaniach typu Poka-Yoke jest: A 100% kontrola wbudowana w proces.

51.  Charakterystyczną cechą rozwiązań Poka-Yoke jest: A kontrola u źródeł.

52.  Wybierz odpowiedź najpełniej charakteryzującą proces standaryzacji:                        D standaryzacja to proces polegujący na opracowaniu norm spełniających wymogi przewidziane prawem.

53.  Podejmując wstępną decyzję o uznaniu bieżącej praktyki za standard, powinno bazować się na: D najkrótszym czasie uzyskanym w serii wykonanych.

54.  Marnotrawstwa wyróżnione w filozofii Lean Manufacturing to np.: A nadprodukcja i niepełne wykorzystanie maszyn.

55.  Strumień Wartości: B obejmuje tylko działania dodające wartość wykonywane na produkcie.

56.  Do najważniejszych cech Lean Manufacturing należą: A przepływ ciągły i system ssący.

57.  Która z poniższych zasad może być zaliczona do podstawowych zasad koncepcji TQM: A zasada podejścia procesowego w zarządzaniu organizacją.

58.  Znak „CE” oznacza, że wyrób jest zgodny z wymaganiami: B europejskich dyrektyw nowego podejścia.

59.  Kto jest inicjatorem auditu pierwszej strony w firmie: C kierownictwo firmy.

60.  Dokumenty systemu jakości z których korzystają pracownicy określonego działu powinny być: A dostępne pracownikom na każdym stanowisku pracy.

61.  Który z autorytetów w dziedzinie jakości jest autorem tzw. 14 zasad będących podstawą koncepcji TQM: D Deming.

62.  W którym rozdziale normy ISO 9001 wymagane jest formalne przeprowadzania przeglądów: A 4.4 Sterowanie projektowaniem.

63.  Różnica między dokumentem systemu jakości a zapisem jakości polega na tym, że: B zapisu nie można zmienić, a dokument można zmienić.

64.  Specyfikacja wymagań jest to: F zestaw wymagań, z którymi wyrób powinien być zgodny.

65.  Plany jakości mogą być opracowywane: A tylko w przedsiębiorstwach mających udokumentowany system jakości.

66.  Kto w pierwszej kolejności odpowiada za realizację celów wynikających                        z polityki jakości firmy: F pełnomocnik dyrektora ds. jakości.

67.  O cyklu Deminga nie można powiedzieć , że: C może być zastosowany do rozwiązywania każdego problemu.

68.  Twórcą Lean Manufacturing w największym stopniu jest: D Taiichi Ohno.

69.  Międzynarodowa norma technologiczna definiuje jakość następująco: Jakość jest zespołem właściwości i charakterystyk liczbowych usługi, które wpływają na ich zdolność do zaspokojenia potrzeb.

70.  Synonimem pojęcia jakość typu jest: Jakość zamierzona (konstrukcji, wzoru)

71.  Bezpośredni wpływ na zmianę jakości typu mają: Innowacje produktowe

72.  Korzystając z kryterium rodzajowego wyróżniamy następujące cechy wyrobów: Techniczne, użytkowe, estetyczne, ekonomiczne

73.  Która z norm zawiera wymagania dotyczące systemu zapewnienia jakości mogące stanowić przedmiot umowy pomiędzy dostawcą a odbiorcą? ISO 9003 lub EN 29003

74.  Która z norm zawiera wymagania odnośnie prowadzenia prac projektowych przez dostawcę? EN 29001 lub ISO 9001

75.  Czy auditor w trakcie auditu drugiej strony ma prawo udzielania osobom auditowanym porad odnośnie likwidacji przyczyn niezgodności? Tylko na życzenie strony auditowanej

76.  Która z norm międzynarodowych reguluje procedurę przeprowadzenia auditu jakości? ISO 10011

77.  Kto jest inicjatorem auditu drugiej strony w przedsiębiorstwie? Odbiorca

78.  Na czyj wniosek instytucja certyfikująca przeprowadza w przedsiębiorstwie audit certyfikujący? samego przedsiębiorstwa

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin