Początek formularza
Klasyczny leadership koncentruje się na roli menedżera względem swojego zespołu. Przywództwo w ujęciu 4D odbywa się w 4 obszarach (płaszczyznach):
· obszar – organizacja – skuteczny lider powinien dbać o pozycję swojego zespołu w Organizacji. Ważnym elementem tego obszaru jest zarządzanie relacjami pomiędzy poszczególnymi działami w Organizacji.
· obszar – otoczenie biznesowe – leadership to również umiejscowienie procesów organizacyjnych w kontekście biznesowym, przekładanie kultury organizacyjnej oraz strategii na cele osobiste menedżera oraz cele zespołu, którym zarządza.
· obszar – mój zespół – w tym obszarze pojawiają się techniki, które pozwalają kreować i rozwijać podległy zespół pracowników (w oparciu o przywództwo sytuacyjne SL II)
· obszar – ja - przywództwo różni się między innymi tym od klasycznego zarządzania, że menedżer posiada charyzmę, poprzez którą może oddziaływać na zespół niewprost – niekoniecznie wykorzystując formalne i proceduralne narzędzia kierownicze.
· Kreowanie pozytywnego wizerunku zespołu
· Sprzedaż wewnętrzna sukcesów Organizacji
· Efektywne zarządzanie konfliktami wewnątrz organizacji
· Komunikowanie perspektywy organizacji
· Komunikacja kultury organizacji
· Komunikowanie zespołowi celów organizacyjnych
· Zarządzanie wiedzą z otoczenia biznesowego organizacji
· Etapy rozwoju pracownika
· Skuteczne delegowanie i monitorowanie realizacji zadań
· Empowerment i koncepcja przywództwa sytuacyjnego Blancharda
· Konflikt w organizacji
· Podstawy przywództwa
· Komunikowanie zasad przełożonego
· Budowanie autorytetu przełożonego na bazie asertywności
· Świadome zarządzanie wizerunkiem
Dół formularza
Robotics