Instrukcja.pdf

(881 KB) Pobierz
TM
SPIS TREÂCI
Wprowadzenie - Âwit Epoki
2
Kosmiczni Marines i Bogowie Wojny
2
Nadchodzà Krwawe Kruki
3
Rozpocz´cie
4
Rozgrywka
5
G∏ówne menu
5
Profile gracza
5
Kampania dla jednego gracza
5
Potyczka
5
Gra w sieci LAN
5
Gra przez Internet
5
Opcje gry
6
Elementy ekranu gry i interfejsu u˝ytkownika
6
Sterowanie myszà i kamerà 3D
7
Podstawowe poj´cia gry
7
Kosmiczni Marines
10
Budynki Kosmicznych Marines
10
Jednostki Kosmicznych Marines
12
Uzbrojenie Kosmicznych Marines
17
Kosmiczni Marines Chaosu
21
Budynki Kosmicznych Marines Chaosu
22
Jednostki Kosmicznych Marines Chaosu
24
Uzbrojenie Kosmicznych Marines Chaosu
28
Orkowie
32
Budynki Orków
33
Jednostki Orków
34
Uzbrojenie Orków
39
Eldarzy
43
Budynki Eldarów
43
Jednostki Eldarów
45
Uzbrojenie Eldarów
49
Twórcy gry
54
Pomoc techniczna
55
1
1327390878.004.png
WPROWADZENIE - ÂWIT EPOKI
Jest 41 Tysiàclecie. Trwa wojna. Rozpocz´∏a si´ w mrocznej epoce technologii, kiedy ludzkoÊç
przemierza∏a ca∏à galaktyk´ w poszukiwaniu wiedzy. Ludzie, podró˝ujàc statkami kosmicznymi
do planet bardzo odleg∏ych od Ziemi, nieÊli ze sobà oÊwiecenie i dobre intencje. Ale ich ekspan-
sja napotka∏a opór.
Wrogowie ludzkoÊci, a wÊród nich dzicy i krwio˝erczy Orkowie, zdradzieckie si∏y Chaosu i ta-
jemniczy, pot´˝ni Eldarzy, rozpocz´li ciàg∏à wojn´ przeciw potomkom Ziemian w celu ich ca∏ko-
witego zniszczenia. ˚ycie niezliczonych miliardów i przetrwanie ca∏ej rasy zale˝y od W∏adcy
LudzkoÊci – NieÊmiertelnego Imperatora.
To on jest przywódcà tego zaciek∏ego gatunku, który wplàta∏ si´ w walk´ o panowanie nad milionami
Êwiatów. Jako rasa, ludzkoÊç nie unikn´∏aby zag∏ady spowodowanej inwazjà obcych. Tylko brutalna
si∏a i wielka wizja niebiaƒskiego patriarchy - Imperatora - powstrzymuje zag∏ad´. Armie lojalnych,
udoskonalonych genetycznie, zabójczych ˝o∏nierzy - Kosmicznych Marines - wykonujà Jego bezlito-
sne ˝àdania. Bez Imperatora i Kosmicznych Marines, Imperium Cz∏owieka pad∏oby ofiarà Chaosu.
Dziesi´ç tysi´cy lat temu, Imperator wstàpi∏ na
Z∏oty Tron Terry. Choç genetycznie jest cz∏owie-
kiem, Imperator to ˝ywy bóg i zbawca ludzkoÊci.
Obdarzony niezwyk∏ymi mocami psychicznymi,
jednoczy miliardy ludzi. DziÊ, ta wielka spo∏ecz-
noÊç jest nazywana Imperium. Kieruje nim ˝elazna
si∏a woli Imperatora, którego cia∏o spoczywaç b´-
dzie przez ca∏à wiecznoÊç w podtrzymujàcej ˝ycie,
dziwnej machinerii Z∏otego Tronu, mimo ˝e jego
naturalne ˝ycie ju˝ dawno si´ zakoƒczy∏o.
Moc Imperatora ciàgle jest wielka. Jego umys∏ to latarnia dla wszystkich statków, które podró-
˝ujà przez kosmos lub przemierzajà nasycone okropnoÊciami Chaosu otch∏anie Spaczni. Bez
psychicznej latarni Imperatora, pojazdy Imperium straci∏yby kotwic´ i zosta∏y porwane przez
nieprzewidywalne burze hiperprzestrzeni.
KOSMICZNI MARINES I BOGOWIE WOJNY
Si∏y Imperatora sà liczne i budzà respekt. Tworzy je dziesi´ç tysi´cy psioników Astronomicanu,
kotwiczàcych statki kosmiczne Imperium w przestrzeni Spaczni, Gwardia Imperialna, liczàca mi-
liony ˝o∏nierzy, która broni Êwiatów Imperatora przed obcymi i buntami, oraz Inkwizycja, która
podtrzymuje wiar´ oczyszczajàcym p∏omieniem i wielkokalibrowà Komunià.
Jednak ˝adnego ze s∏ug Imperatora nie mo˝na porównaç z monolitycznymi Kosmicznymi Mari-
nes Adeptus Astartes - wcieleniem woli Imperatora i awatarami Jego chwalebnej zemsty. Sà
genetycznie doskona∏ymi symbolami Jego wiecznej pot´gi. Ci bogowie wojny sà cz´sto jedynà
szansà ratunku przed podbojem obcych i wewn´trznà herezjà.
2
1327390878.005.png
Krwawe Anio∏y, Czarni Templariusze, Kosmiczne Wilki i Ultramarines to tylko kilka z tysiàca
znakomitych zakonów, które s∏u˝à Imperium.
Nieumierajàcy W∏adca LudzkoÊci, Imperator, nie jest ju˝ cz∏owiekiem. Sta∏ si´ bogiem,
czczonym przez miliardy ludzi w ca∏ej galaktyce. Kiedy wrogowie Cz∏owieka siejà Êmierç
i zniszczenie na planetach skazanych na zag∏ad´, ludnoÊç Imperium modli si´ do Imperatora,
b∏agajàc o Jego opiek´. Tylko Kosmiczni Marines sà w stanie odpowiedzieç na te rozpaczliwe
modlitwy. Wierni ˝o∏nierze Imperatora, Gwardia Imperialna, stanowià trzon pot´gi militarnej
ludzkoÊci. Niezliczone szeregi Gwardii, po∏àczone z zaciek∏ymi i nieust´pliwymi Kosmicznymi
Marines, sà najlepszà i jedynà nadziejà ratunku przed bezlitosnymi wrogami.
˚ycie w tej epoce to ˝ycie w najokrutniejszym i najbardziej krwawym re˝imie, jaki sobie mo˝na
wyobraziç. Zapomnij o pot´dze technologii, nauki
i ludzkoÊci. Zapomnij o obietnicach post´pu
i zrozumienia. W kosmosie nie istnieje pokój.
˚ycie to rozpaczliwa walka o przetrwanie.
CzujnoÊç i poÊwi´cenie Imperatorowi to jedyny
ratunek przed wrogami ludzkoÊci, a Kosmiczni
Marines sà r´kà Imperatora.
Nasta∏ Êwit 41 Tysiàclecia. Toczà si´ bitwy,
umierajà miliardy. Ca∏e planety tonà we krwi.
Wkrocz w nowà epok´. Nadszed∏ nowy Êwit...
Âwit Wojny.
NADCHODZÑ KRWAWE KRUKI
Tajemniczy i zrytualizowany Zakon Kosmicznych Marines, Krwawe Kruki, ma chwalebnà histori´
heroicznych walk za Imperium. Jednak w przeciwieƒstwie do niektórych Zakonów, które mogà
odtworzyç swojà histori´ do czasów sprzed dziesi´ciu tysi´cy lat, kiedy Imperator LudzkoÊci
stworzy∏ pierwszych Kosmicznych Marines, niewiele
wiadomo o poczàtkach Krwawych Kruków. Zapisy Zakonu
zagin´∏y w tajemniczych okolicznoÊciach, lub... zosta∏y
zniszczone.
Chcàc nadrobiç brak wiedzy o w∏asnych korzeniach, Krwawe
Kruki majà niemal obsesj´ na punkcie gromadzenia
informacji. Prowadzà szczegó∏owe zapisy na ka˝dy temat.
Ciàgle wzbogacajà dobrze zorganizowane archiwa Zakonu
o nowe materia∏y i artefakty, opierajàc si´ na
przeÊwiadczeniu, ˝e wiedza jest najpot´˝niejszà bronià
w walce z wrogami Imperatora.
Krwawe Kruki sà obdarzeni silnymi talentami psychicznymi.
Wyjàtkowo wielu braci-wojowników Zakonu wykazuje moce
psychiczne. Te paranormalne talenty, w po∏àczeniu z ciàg∏ym
badaniem przeciwnika, pozwalajà niezwykle precyzyjnie przewidzieç, gdzie w nast´pnej
kolejnoÊci zaatakujà zajadli wrogowie ludzkoÊci.
Liczne i wyraêne zwyci´stwa Zakonu przypisuje si´ po∏àczeniu talentów psychicznych
i ciàg∏ych, wyczerpujàcych badaƒ. Cechy te tworzà tak˝e silnà, mistycznà aur´ wokó∏
Krwawych Kruków.
3
1327390878.006.png 1327390878.007.png 1327390878.001.png
ROZPOCZ¢CIE
INSTALACJA
W∏ó˝ pierwszà p∏yt´ z grà Warhammer ® 40,000: Dawn of War TM do swojego nap´du CD-ROM.
Kiedy pojawi si´ menu poczàtkowe, kliknij na przycisku Instalacja i post´puj zgodnie z polece-
niami pojawiajàcymi si´ na ekranie.
JeÊli menu poczàtkowe nie pojawi si´, kliknij dwa razy na ikonie Mój komputer na pulpicie,
potem kliknij dwukrotnie na nap´dzie CD-ROM, w którym znajduje si´ p∏yta z grà Dawn of War.
Znajdê plik Setup.exe i kliknij na nim dwukrotnie, by uruchomiç menu poczàtkowe. Kliknij na
przycisku Instalacja i post´puj zgodnie z poleceniami pojawiajàcymi si´ na ekranie.
WPISZ KLUCZ CD
Pojawi si´ proÊba o wpisanie unikalnego klucza CD, który znajduje si´ w pude∏ku z p∏ytà.
By zainstalowaç i uruchomiç gr´ musisz posiadaç wa˝ny klucz CD. Chroƒ swój klucz CD - nie
dawaj go nikomu i nie pozwalaj go u˝ywaç innym osobom. UmieÊç opakowanie z kluczem
w bezpiecznym miejscu - b´dzie potrzebne, jeÊli postanowisz ponownie zainstalowaç gr´.
AKTUALIZACJE I POPRAWKI
Na witrynach Warhammer ® 40,000: Dawn of War TM , http://www.dawnofwargame.com lub
www.thq.com/support znajdujà si´ najnowsze aktualizacje i poprawki do gry. JeÊli logujesz si´
do gry przez internet, aktualizacje i poprawki mogà zostaç pobrane automatycznie.
DIRECTX 9.0b
Aby graç w Warhammer ® 40,000: Dawn of War TM , musisz mieç zainstalowany DirectX
w wersji 9.0b (która znajduje si´ na p∏ycie instalacyjnej) lub nowszej.
ROZWIÑZYWANIE PROBLEMÓW
Na p∏ycie CD znajduje si´ plik CzytajTo.txt, w którym znajdujà si´ najnowsze informacje
na temat najcz´Êciej spotykanych problemów i pomocy technicznej.
4
1327390878.002.png
ROZGRYWKA
PROFILE GRACZA
Menu profili gracza pozwala stworzyç nowy profil, co u∏atwia granie w kilka osób na jednym
komputerze. Ka˝dy profil przechowuje informacje jednego u˝ytkownika, takie jak ustawienia
opcji gry oraz jego preferencje. Profil zachowuje te˝ informacje o post´pach w kampanii dla
jednego gracza.
W g∏ównym menu znajduje si´ informacja, który profil jest w danej chwili aktywny.
By stworzyç lub zmieniç profil, kliknij na nazwie profilu.
G¸ÓWNE MENU
Z g∏ównego menu mo˝na uruchomiç nowà kampani´ dla jednego gracza lub gr´ dla wielu osób,
przejÊç do misji szkoleniowej, albo zmieniç opcje gry. Podczas rozgrywki g∏ówne menu mo˝na
wywo∏aç poprzez wciÊni´cie klawisza F10.
• Aby uruchomiç misj´ szkoleniowà lub kampani´ dla jednego gracza, kliknij na przycisku
Kampania w g∏ównym menu.
• Aby zagraç w potyczk´ dla jednego gracza, kliknij na przycisku Potyczka.
• Aby zagraç przez sieç lokalnà lub internet poprzez GameSpy ® , kliknij na przycisku Gra
wieloosobowa.
• Aby zmieniç opcje gry, kliknij na przycisku Opcje.
• Aby zmieniç wyglàd swoich jednostek, kliknij na przycisku Malarz armii.
KAMPANIA DLA JEDNEGO GRACZA
W kampanii dla jednego gracza gry
Warhammer ® 40,000: Dawn of War,
dowodzisz Krwawymi Krukami podczas
epickich zmagaƒ o uratowanie planety Tartarus.
POTYCZKA
Potyczka pozwala rozegraç bitw´ na mapie dla
wielu graczy, z przeciwnikami sterowanymi
przez komputer.
GRA WIELOOSOBOWA
Po wybraniu gry wieloosobowej z g∏ównego menu pojawià si´ nast´pujàce opcje:
Gra w sieci LAN - Pozwala za∏o˝yç gr´ w sieci lokalnej, lub do∏àczyç do takiej gry.
Gra sieciowa - Pozwala za∏o˝yç gr´ lub do niej do∏àczyç. Przenosi do poczekalni dla wielu
graczy, które daje takie mo˝liwoÊci, jak automatyczne wyszukiwanie przeciwników,
przeglàdanie rankingów, itd.
Hostowanie gry (bezpoÊrednie) - Pozwala za∏o˝yç gr´ przy bezpoÊrednim po∏àczeniu
(nie przez LAN).
Do∏àczenie do gry (bezpoÊrednie) - Pozwala do∏àczyç do gry przy bezpoÊrednim
po∏àczeniu (nie przez LAN).
5
1327390878.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin