Przewidywane osiągnięcia dziecka
WRZESIEŃ
Rodzaj aktywności
Przewidywane osiągnięcia
Poziom umiejętności
P
PP
Językowo-literacka i słuchowa
Uczestniczy w swobodnych rozmowach z dziećmi i N.
+
Wypowiada się na interesujący je temat.
Buduje krótkie wypowiedzi na temat sytuacji przedstawionej na ilustracji.
Słucha krótkich utworów literackich i odpowiada na pytania dotyczące ich treści.
Podejmuje próby oceny i wyciąga wnioski.
W sposób kulturalny wyraża własne opinie.
Różnicuje pojęcia: owoce, warzywa, owoce krajowe, owoce egzotyczne, sygnalizator, zebra, itp.
W sposób dowolny odgrywa krótkie scenki pantomimiczne.
Zadaje pytania w sposób zrozumiały.
Układa zdania na określony temat.
Wyodrębnia słowa w zdaniu.
Dokonuje analizy i syntezy prostych wyrazów.
Wyodrębnia samogłoski u, o w nagłosie.
Wskazuje słowa rymujące się.
Czyta globalnie swoje imię oraz wyrazy: usta, owoce.
Rozpoznaje i nazywa litery: u, U, o, O.
Społeczno- przyrodnicza
Zna i wskazuje swój znaczek w szatni, łazience, itp.
Zwraca się po imieniu do wszystkich dzieci w swojej grupie.
W sposób kulturalny zwraca się do osób dorosłych.
Uczestniczy w zabawach dowolnych w małych zespołach – podejmuje próby przezwyciężenia nieśmiałości.
Uczestniczy w zabawach tematycznych i integracyjnych.
Przestrzega ustalonych reguł podczas gier.
Zna i stosuje zasady zgodnego współżycia w grupie – kodeks przedszkolaka.
Wymienia pomieszczenia w przedszkolu oraz ich przeznaczenie.
Samodzielnie zdejmuje i zakłada buty.
Jest samodzielne w łazience.
Nazywa podstawowe zmysły człowieka.
catherina2202