Zasada jest dość prosta. Należy nacisnąć na przedniej konsoli przycisk "reset" ( ten którym kasuje się licznik przebiegu kilometrów ) i trzymając go przekręcić kluczyk stacyjki na II położenie. ( nie zapalać silnika) Za chwilę licznik zostanie wprowadzony w test diagnostyczny. Zwolnić wtedy przycisk "reset" Kolejne naciśnięcia przyciska "reset" powoduje przejście do określonych pozycji odczytu. Tak możesz np. sprawdzić czy któraś z kontrolek nie została przepalona ( bulb) i czy np. nie ma błędó w "komputerze" auta ( "dtc" ) "None dtc" oznacza, że niema błędów. Test wyświetlacza w jakim stopniu zastępuje test diagnostyczny w ASO ale może być przeprowadzony przez każdego użytkownika auta w prosty sposób. Oczywiście pod warrunkiem, że potrafisz zinterpretować pojawiające się na wyświetlaczu informacje. ... i w tym jest pies pogrzebany.
TEST ( po prostu test)GAGE88888888 (prawdopodobnie test wyświetlacza)Bulb ( prawdopodobnie test kontrolek-faktycznie zaświeciły się wszystkie)A0000Nr 069EE 69CF 180CF 200CF 300none dtc ( prawdopodobnie brak błędów )E0000560002T 0000T 60070F 1132FP 1165FPT 159F60006005 C ( chyba temperatura na zewnątrz 5C )C6*002Odo 000Trn - -Lud 00Bat 122 ( prawdopodobnie napięcie akumulatora 12.2V )bF -0hb -6SLP -0LC 0010Cr -0AC -0PO -00P2 -09P6 -29Ad 0157Ad 1080Ad 2255Ad 4255…i znowu GAGE itd
LP. test a Wyświetlacz drogomierza b Testowany czujnik/wskaźnik/wyświetlacz c Opis d Moje wskazania na włączonym silniku 1, Sygnał wyjściowy i wyświetlacze wskaźników a GAGE b Obrotomierz, prędkościomierz, wskaźnik temperatury i poziomu paliwa c Obie wskazówki poruszają się od położenia spoczynkowego (zero) do położenia poniżej położenia spoczynkowego, a następnie z powrotem do położenia spoczynkowego (wskazówki nie wykonają ruchu przez całą skalę, jak we wcześniejszych modelach). Zapalają się wszystkie segmenty wyświetlacza ciekłokrystalicznego (LCD) wskaźników temperatury silnika i poziomu paliwa. 2, Wypełnienie całego wyświetlacza a Świecą się wszystkie segmenty b Wyświetlacz drogomierza c Wypełnienia wyświetlacz drogomierza. 3, Diody LED lampek kontrolnych a Żarówka b Lampki kontrolne i ostrzegawcze c Powoduje zaświecenie się wszystkich lampek ostrzegawczych sterowanych przez zestaw wskaźników. 4, Poziom ROM a r XXXXFAIL b Pamięć tylko do odczytu zestawu wskaźników (ROM) c Wyświetla poziom i typ pamięci ROM zestawu wskaźników. d r 0000 5, Poziom pamięci nielotnej a nrXXXX b Pamięć nieulotna zestawu wskaźników c Wyświetla poziom i typ pamięci ROM zestawu wskaźników zachowane w pamięci nieulotnej. d nr 0850 6, Nie wymagany a EE XXFAIL b Błąd sumy kontrolnej c Nie wymagany. d EE 85 FAIL 7, Nie wymagany a CF1 XX b Konfiguracja c Nie wymagany. d CF1 80 8, Nie wymagany a CF2 XX b Konfiguracja c Nie wymagany. d CF2 00 9, Nie wymagany a CF3 XX b Konfiguracja c Nie wymagany. d CF3 00 10, Diagnostyczny kod usterki (DTC) a DTC, a potem XXXXNONE b Kody DTC c Aby wyświetlić listę zapisanych kodów DTC, wciśnij przycisk zerowania. PATRZ lista kodów DTC zestawu wskaźników. Nowy kod DTC będzie wyświetlany po każdym naciśnięciu przycisku. d błąd d262 następnie wskazanie NONE 11, Prędkość pojazdu w milach na godz. a E XXXX b Prędkościomierz c Wyświetla prędkość w milach na godzinę. Kreski na wyświetlaczu drogomierza oznaczają brak sygnału. d E 0000 (przy poruszaniu się pojazdu wskazuje prędkość) 12, Prędkość pojazdu w km/h a XXXX b Prędkościomierz c Wyświetla prędkość w kilometrach na godzinę. Kreski na wyświetlaczu drogomierza oznaczają brak sygnału. d E 0000 (przy poruszaniu się pojazdu wskazuje prędkość ostania cyfra jest po przecinku np. E 0162 to 16,2 km/h) 13, Nie wymagany a SGXXXX b Sygnał wyjściowy prędkościomierza c Nie wymagany. d SG0026 lub SG002G 14, Prędkość obrotowa silnika a t XXXX b Obrotomierz c Wyświetla prędkość obrotową silnika (obr/min). Kreski na wyświetlaczu drogomierza oznaczają brak sygnału. d t0750 (wahania 749-750 bez AC) 15, Nie wymagany a tGXXXX b Sygnał wyjściowy obrotomierza c Nie wymagany. d tG0363 (wahania 363-364) 16, Poziom paliwa a F1 XXX b Układ czujnika poziomu paliwa c Wyświetla sygnał poziomu paliwa. 000 - 009 - obwód zwarty. 010 - 254 - normalny zakres. 255 - obwód otwarty d. F1 141 (wahania 141-142) 17, Nie wymagany a FP1 XXX b Sygnał wejściowy c Nie wymagany. d FP1 151 (wahania 151 – 152) 18, Nie wymagany a FPt XXX b Sygnał wejściowy c Nie wymagany. d FPt 149 19, Poziom paliwa a FGXXXX b Wyświetlacz poziomu paliwa c Wyświetla liczbę segmentów świecących się na wyświetlaczu poziomu paliwa. d FG 0006 (6 kresek na wyświetlaczu) 20, Temperatura płynu chłodzącego silnik a XXXC b Temperatura płynu chłodzącego silnik c Wyświetla ostatni sygnał wejściowy temperatury płynu chłodzącego silnik w 1/10 stopni C. d 007 C 21, Temperatura silnika a CGXXXX b Wyświetlacz temperatury c Wyświetla liczbę segmentów świecących się na wyświetlaczu temperatury. d CG 002 22, Sygnał wejściowy drogomierza a odoXXX b Wyświetlacz drogomierza c Wyświetla sygnał wejściowy odebrany przez drogomierz. 0 - 254 - prawidłowy sygnał wejściowy. 255 - nieprawidłowy sygnał wejściowy. d odo 234 23, Nie wymagany a trn -X b Sygnał wejściowy c Nie wymagany. d trn -- 24, Nie wymagany a IUd XX b Sygnał wejściowy c Nie wymagany. d IUd 00 25, Napięcie akumulatora a bAtXXX b Napięcie akumulatora c Wyświetla napięcie akumulatora. d Bat 137 (wahanie 137-138) 26, Czujnik płynu hamulcowego a bf -X b Sygnał wejściowy poziomu płynu hamulcowego c -O - Prawidłowy poziom płynu. -G - Niski poziom płynu. d bf - 0 27, Przełącznik hamulca ręcznego a hb -X b Sygnał wejściowy hamulca ręcznego c -O - Hamulec ręczny zwolniony. -G - Hamulec ręczny włączony. d hb - 6 28, Oświetlenie a SLP -X b Sygnał wejściowy światła parkowania c -b - Światła parkowania włączone. -O - Światła parkowania wyłączone. d SLP – b (przy włączeniu świateł od razu zmiana na SLP – 0) 29, Nie wymagany a LCXXXX b Cykl pracy wyświetlacza c Nie wymagany. d LC 0010 30, Sygnał rozruchowy a Cr -X b Obwód sygnału rozruchu c Wyświetla sygnał wejściowy czujnika wału korbowego do zestawu wskaźników. -b - Wysoka wartość sygnału wejściowego. -O - Niska wartość sygnału wejściowego. d CR - 0 Dodatkowo nie opisane w TIS w nawiasach moje wartości na uruchomionym silniku AC - X (AC-0) P0 - XX (P0-00) P2 - XX (P2-01) P6 - XX (P6-2d) Ad0XXX (Ad0 175 wahania od 175- 178) Ad1XXX (Ad1 098 wahania od 98-99 Ad2XXX (Ad2 255) Ad4XXX (Ad4 171) Dodatkowo zauważyłem u siebie w teście 12, czyli prędkościomierz w km/h różnicę we wskazaniach licznika z testu do licznika wskaźnikowego o jakieś ok 5km/h, sprawdzałem tę prędkość również z GPS i potwierdzał wskazania licznika testu. DTS wskazuje mi błąd d262, oraz w teście 6 EE 85
abracham12