Test licznika.docx

(18 KB) Pobierz

Zasada jest dość prosta. Należy nacisnąć na przedniej konsoli przycisk "reset" ( ten którym kasuje się licznik przebiegu kilometrów ) i trzymając go przekręcić kluczyk stacyjki na II położenie. ( nie zapalać silnika) Za chwilę licznik zostanie wprowadzony w test diagnostyczny. Zwolnić wtedy przycisk "reset" Kolejne naciśnięcia przyciska "reset" powoduje przejście do określonych pozycji odczytu. Tak możesz np. sprawdzić czy któraś z kontrolek nie została przepalona ( bulb) i czy np. nie ma błędó w "komputerze" auta ( "dtc" ) "None dtc" oznacza, że niema błędów. Test wyświetlacza w jakim stopniu zastępuje test diagnostyczny w ASO ale może być przeprowadzony przez każdego użytkownika auta w prosty sposób. Oczywiście pod warrunkiem, że potrafisz zinterpretować pojawiające się na wyświetlaczu informacje. ... i w tym jest pies pogrzebany.

 

 

TEST ( po prostu test)
GAGE
88888888 (prawdopodobnie test wyświetlacza)
Bulb ( prawdopodobnie test kontrolek-faktycznie zaświeciły się wszystkie)
A0000
Nr 069
EE 69
CF 180
CF 200
CF 300
none dtc ( prawdopodobnie brak błędów )
E0000
560002
T 0000
T 60070
F 1132
FP 1165
FPT 159
F60006
005 C ( chyba temperatura na zewnątrz 5C )
C6*002
Odo 000
Trn - -
Lud 00
Bat 122 ( prawdopodobnie napięcie akumulatora 12.2V )
bF -0
hb -6
SLP -0
LC 0010
Cr -0
AC -0
PO -00
P2 -09
P6 -29
Ad 0157
Ad 1080
Ad 2255
Ad 4255
…i znowu
GAGE itd

bokaba jest offlineRaportuj zły post

 

 

LP. test
a Wyświetlacz drogomierza
b Testowany czujnik/wskaźnik/wyświetlacz
c Opis
d Moje wskazania na włączonym silniku

1, Sygnał wyjściowy i wyświetlacze wskaźników
a GAGE
b Obrotomierz, prędkościomierz, wskaźnik temperatury i poziomu paliwa
c Obie wskazówki poruszają się od położenia spoczynkowego (zero) do położenia poniżej położenia spoczynkowego, a następnie z powrotem do położenia spoczynkowego (wskazówki nie wykonają ruchu przez całą skalę, jak we wcześniejszych modelach). Zapalają się wszystkie segmenty wyświetlacza ciekłokrystalicznego (LCD) wskaźników temperatury silnika i poziomu paliwa.
2, Wypełnienie całego wyświetlacza
a Świecą się wszystkie segmenty
b Wyświetlacz drogomierza
c Wypełnienia wyświetlacz drogomierza.
3, Diody LED lampek kontrolnych
a Żarówka
b Lampki kontrolne i ostrzegawcze
c Powoduje zaświecenie się wszystkich lampek ostrzegawczych sterowanych przez zestaw wskaźników.
4, Poziom ROM
a r XXXXFAIL
b Pamięć tylko do odczytu zestawu wskaźników (ROM)
c Wyświetla poziom i typ pamięci ROM zestawu wskaźników.
d r 0000
5, Poziom pamięci nielotnej
a nrXXXX
b Pamięć nieulotna zestawu wskaźników
c Wyświetla poziom i typ pamięci ROM zestawu wskaźników zachowane w pamięci nieulotnej.
d nr 0850
6, Nie wymagany
a EE XXFAIL
b Błąd sumy kontrolnej
c Nie wymagany.
d EE 85 FAIL
7, Nie wymagany
a CF1 XX
b Konfiguracja
c Nie wymagany.
d CF1 80
8, Nie wymagany
a CF2 XX
b Konfiguracja
c Nie wymagany.
d CF2 00
9, Nie wymagany
a CF3 XX
b Konfiguracja
c Nie wymagany.
d CF3 00
10, Diagnostyczny kod usterki (DTC)
a DTC, a potem XXXXNONE
b Kody DTC
c Aby wyświetlić listę zapisanych kodów DTC, wciśnij przycisk zerowania. PATRZ lista kodów DTC zestawu wskaźników. Nowy kod DTC będzie wyświetlany po każdym naciśnięciu przycisku.
d błąd d262 następnie wskazanie NONE
11, Prędkość pojazdu w milach na godz.
a E XXXX
b Prędkościomierz
c Wyświetla prędkość w milach na godzinę. Kreski na wyświetlaczu drogomierza oznaczają brak sygnału.
d E 0000 (przy poruszaniu się pojazdu wskazuje prędkość)
12, Prędkość pojazdu w km/h
a XXXX
b Prędkościomierz
c Wyświetla prędkość w kilometrach na godzinę. Kreski na wyświetlaczu drogomierza oznaczają brak sygnału.
d E 0000 (przy poruszaniu się pojazdu wskazuje prędkość ostania cyfra jest po przecinku np. E 0162 to 16,2 km/h)
13, Nie wymagany
a SGXXXX
b Sygnał wyjściowy prędkościomierza
c Nie wymagany.
d SG0026 lub SG002G
14, Prędkość obrotowa silnika
a t XXXX
b Obrotomierz
c Wyświetla prędkość obrotową silnika (obr/min). Kreski na wyświetlaczu drogomierza oznaczają brak sygnału.
d t0750 (wahania 749-750 bez AC)
15, Nie wymagany
a tGXXXX
b Sygnał wyjściowy obrotomierza
c Nie wymagany.
d tG0363 (wahania 363-364)
16, Poziom paliwa
a F1 XXX
b Układ czujnika poziomu paliwa
c Wyświetla sygnał poziomu paliwa. 000 - 009 - obwód zwarty. 010 - 254 - normalny zakres. 255 - obwód otwarty
d. F1 141 (wahania 141-142)
17, Nie wymagany
a FP1 XXX
b Sygnał wejściowy
c Nie wymagany.
d FP1 151 (wahania 151 – 152)
18, Nie wymagany
a FPt XXX
b Sygnał wejściowy
c Nie wymagany.
d FPt 149
19, Poziom paliwa
a FGXXXX
b Wyświetlacz poziomu paliwa
c Wyświetla liczbę segmentów świecących się na wyświetlaczu poziomu paliwa.
d FG 0006 (6 kresek na wyświetlaczu)
20, Temperatura płynu chłodzącego silnik
a XXXC
b Temperatura płynu chłodzącego silnik
c Wyświetla ostatni sygnał wejściowy temperatury płynu chłodzącego silnik w 1/10 stopni C.
d 007 C
21, Temperatura silnika
a CGXXXX
b Wyświetlacz temperatury
c Wyświetla liczbę segmentów świecących się na wyświetlaczu temperatury.
d CG 002
22, Sygnał wejściowy drogomierza
a odoXXX
b Wyświetlacz drogomierza
c Wyświetla sygnał wejściowy odebrany przez drogomierz. 0 - 254 - prawidłowy sygnał wejściowy. 255 - nieprawidłowy sygnał wejściowy.
d odo 234
23, Nie wymagany
a trn -X
b Sygnał wejściowy
c Nie wymagany.
d trn --
24, Nie wymagany
a IUd XX
b Sygnał wejściowy
c Nie wymagany.
d IUd 00
25, Napięcie akumulatora
a bAtXXX
b Napięcie akumulatora
c Wyświetla napięcie akumulatora.
d Bat 137 (wahanie 137-138)
26, Czujnik płynu hamulcowego
a bf -X
b Sygnał wejściowy poziomu płynu hamulcowego
c -O - Prawidłowy poziom płynu. -G - Niski poziom płynu.
d bf - 0
27, Przełącznik hamulca ręcznego
a hb -X
b Sygnał wejściowy hamulca ręcznego
c -O - Hamulec ręczny zwolniony. -G - Hamulec ręczny włączony.
d hb - 6
28, Oświetlenie
a SLP -X
b Sygnał wejściowy światła parkowania
c -b - Światła parkowania włączone. -O - Światła parkowania wyłączone.
d SLP – b (przy włączeniu świateł od razu zmiana na SLP – 0)
29, Nie wymagany
a LCXXXX
b Cykl pracy wyświetlacza
c Nie wymagany.
d LC 0010
30, Sygnał rozruchowy
a Cr -X
b Obwód sygnału rozruchu
c Wyświetla sygnał wejściowy czujnika wału korbowego do zestawu wskaźników. -b - Wysoka wartość sygnału wejściowego. -O - Niska wartość sygnału wejściowego.
d CR - 0


Dodatkowo nie opisane w TIS w nawiasach moje wartości na uruchomionym silniku
AC - X (AC-0)
P0 - XX (P0-00)
P2 - XX (P2-01)
P6 - XX (P6-2d)
Ad0XXX (Ad0 175 wahania od 175- 178)
Ad1XXX (Ad1 098 wahania od 98-99
Ad2XXX (Ad2 255)
Ad4XXX (Ad4 171)

Dodatkowo zauważyłem u siebie w teście 12, czyli prędkościomierz w km/h różnicę we wskazaniach licznika z testu do licznika wskaźnikowego o jakieś ok 5km/h, sprawdzałem tę prędkość również z GPS i potwierdzał wskazania licznika testu.
DTS wskazuje mi błąd d262, oraz w teście 6 EE 85

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin