plany miesięczne.docx

(204 KB) Pobierz
Treści programowe

Odkrywam siebie. Trzylatek - plany miesięczne

 


Treści
programowe


Dzień
tygodnia/
temat dnia


Aktywność
i działalność dziecka


Cele ogólne


Cele operacyjne

Numery
obszarów
z podstawy programowej

Karty
pracy,
Wyprawka, Tablice

1

2

3

4

5

6

7

Zabawy i ćwiczenia integracyjne, ułatwiające poznanie się dzieci i ich adaptację w przedszkolu

·     Zabawy: Poślij całuska, Poznajmy się, Witam cię, Pociąg z imionami, Witamy się, Lustro, Kogo brakuje?, Jestem wesoły, Polecenia.

·     Zabawa ruchowa Niezwykła drabina.

·     Zabawa twórcza Witam wszystkich.

·     Zabawa twórcza Przyjacielski krąg (według K. W. Vopla).

·     Ćwiczenia słuchowe: Zgadnij, kto cię woła, Zasypianie, przebudzanie, Ukryte budziki.

·     Zabawy z maskotkami: Ulubiona maskotka, Milutkie powitania, Jest – nie ma, Spacerek, Na podnośniku, Na trampolinie, Nauka skakania, Sen zabawek, Milutkie pożegnanie.

·     Zabawy ze śpiewem: Paluszek, Ta nasza zabawa, Krasnoludki.

Wrzesień - tydzień pierwszy i drugi. Temat tygodnia: Pierwszy raz w przedszkolu

·     Zabawa ruchowo-naśladowcza Pokaż, jak to robią (ułożone przez autora).

·     Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał słowny Jestem w przedszkolu (ułożona przez autora).

To ja

Podawanie informacji o sobie

podawanie imienia, nazwiska

Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych

ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni

zakładanie ubrań, butów

korzystanie z toalety.

Nasza grupa

Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie

– poznawanie imion
i nazwisk dzieci
z grupy

– przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.

Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji

podejmowanie prób wspólnych zabaw.

(Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspo-magający rozwój aktywności dzieci, Grupa Edukacyjna S.A. 2013, s. 14, 17).

  1. Pierwszy raz
    w przedszkolu

·                                              Zabawa muzyczno-ruchowa witamy się.

·                                              Zabawa przy piosence Ta nasza zabawa.

·                                              Przedstawianie się, podawanie swojego imienia.

·                                              Zabawa Jestem wesoły.

·                                              Zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne: budowanie dowolnych konstrukcji
z wybranych klocków.

 

 

 

‒ ustawianie się w ko-le

Dziecko:

 

 

‒ ustawia się w ko-le

1.1., 2.1., 2.2., 2.3., 3.2., 5.3., 5.4.

 

  1. Poznajmy się nawzajem

·                                              Zabawa ruchowo-naśladowcza Rób to co ja.

·                                              Zabawa muzyczno-ruchowa Witamy się.

·                                              Nauka krótkiego wierszyka Paluszek.

·                                              Zabawa Czyje to imię?

·                                              Zabawa Jestem wesoły.

 

 

 

 

 

‒ rozwijanie pamięci słuchowej

 

 

 

 

 

‒ mówi wierszyk

1.1., 2.1., 2.2., 2.3., 3.2., 5.3., 5.4.

 

  1. Zabawimy się wspólnie?

·                                              Zabawa ruchowo-naśladowcza Rób to, co ja.

·                                              Zabawa muzyczno-ruchowa Witamy się.

·                                              Zabawa przy piosence Krasnoludki.

·                                              Zabawa kogo wołam? – utrwalanie imion koleżanek
i kolegów.

·                                              Zabawa Jestem wesoły.

 

 

 

 

 

‒ zachęcanie do wspólnej zabawy

 

 

 

 

 

‒ bawi się wspólnie z innymi

1.1., 2.1., 2.2., 2.3., 3.2., 5.3., 5.4.

 

  1. Tyle to dwa
...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin