Opis_korzystania_z_szablonu.pdf

(1404 KB) Pobierz
Opis korzystania z szablonu.
1312915221.017.png
1. Grafika Karty
W pliku szablonu podświetlamy Przykładowy Obraz, najeżdżając na niego i naciskając lewy klawisz
myszy:
Po czym otwieramy dowolną grafikę w photoshopie, przeciągamy ją trzymając lewy klawisz myszy do
otwartego wcześniej Szablonu:
Okno grafiki już można zamknąć.
W tym momencie powinniśmy mieć już grafikę w
szablonie (niekoniecznie na tym miejscu gdzie
chcieliśmy ją mieć). Aby ustawić grafikę na
miejscu wykadrować, pomniejszyć, zwęszyć, lub
powiększyć poszerzyć, Naciskamy klawisze
CTRL+T, i przesuwając ramkę ustawiamy obraz
tak żeby był tam gdzie chcemy, na narożnikach
mamy kwadraciki które odpowiadają za
zwiększanie / zmniejszanie obrazka. Używając ich
możemy dostosować grafikę do rozmiarów
ramki, jeżeli nie chcemy aby obraz za bardzo
zwężony lub spłaszczony przytrzymując klawisz
CTRL i jednocześnie przesuwając ów narożniki
zachowujemy oryginalne proporcje obrazka. Gdy już ustawimy obrazek naciskamy ENTER co
akceptuje nam zmiany, (klawisz ECS przerywa operację). Dobrze jest sobie odznaczyć opcję Snap
(Skocz), z zakładki View (Widok), która dla początkujących może być troszkę irytująca.
Gdy mamy już ustawioną grafikę przechodzimy do zakładki Tła.
1312915221.018.png 1312915221.019.png 1312915221.020.png
2. Rodzaj Karty
Po prawej mamy zakładkę warstw, rozwijamy ją po kolei od dołu:
Otwiera
y znaczkiem
zakładkę tła i zaznaczamy
przy rodzaju
tła które chcemy użyć ze względu na rodzaj karty;
Zielone – Przygoda
Żółte – Ekwipunek
Niebieskie – Czary
Jeżeli było jeszcze jakieś inne tło zaznaczone
odznaczamy je aby
było puste okienko. Po czym przechodzimy do kolejnej części karty.
3. Znacznik Dodatku
Kolejną zakładką jaką mamy jest Znacznik Dodatku,
Jest to opcja dodatkowa i niewymagana. Służy
ona do oznaczania kart przez autora. Można nią
oznaczać swoje wszystkie karty jak i karty z
wybranego jednego dodatku, aby później było
łatwiej oddzielić karty autorskie od oryginalnych.
W celu oznaczenia dodatku rozwijamy zakładkę
Znacznik Dodatku, i klikamy dwa razy lewym
klawiszem na , podświetla nam się ikonka
dodatku i z klawiatury wybieramy jakiś znak. Po
wybraniu znaku ponownie naciskamy lewy
klawisz myszy na
co akceptuje nasz wybór.
1312915221.001.png 1312915221.002.png 1312915221.003.png 1312915221.004.png 1312915221.005.png 1312915221.006.png 1312915221.007.png
4. Typ Karty
Przedostatnią zakładką jest zakładka Typy Kart.
Postępujemy tutaj tak samo jak w zakładce Tła, czyli wybieramy
odpowiedni Typ karty zaznaczamy go a jeżeli jest jakiś inny
jeszcze zaznaczony to odznaczamy go. Automatycznie w lewym
dolnym rogu karty jest zaznaczany numer typu karty który
odpowiada za kolejność rozpatrywania karty.
Podział typów kart:
Zdarzenia – Wszystkie Karty które w zamyśle wpływają na Karty,
Poszukiwaczy i Pola na planszy, z reguły nie pozostają w grze na
dłuższy czas.
Wrogowie – Karty podzielone na Wrogów posiadających Siłę i
Wrogów posiadających Moc. Są to karty z którymi Poszukiwacz
najczęściej musi stoczyć pojedynek.
Nieznajomi – Karty które prezentują osoby lub stworzenia na
które Poszukiwacz może się natknąć w czasie rozgrywki, których nie jest głównym celem atak na
poszukiwacza.
Przyjaciele – Wszystkie osoby i stworzenia, które przez jakąś część wędrówki poszukiwacza, podążają
wraz z nim. Z reguły dodając jakieś atrybuty podczas gry.
Przedmioty – Zwykłe przedmioty które poszukiwacz znajduje, kupuje, dostaje podczas wędrówki po
krainach Magii i Miecza.
Magiczne Przedmioty – Jest to grupa przedmiotów, o nadzwyczajnych właściwościach albo
działaniach.
Miejsca – Są to karty które pozostają na planszy przez dłuższy czas (najczęściej do końca rozgrywki),
Które poszukiwacz może odwiedzić.
Zaklęcia – Karty zaklęć są kartami z osobnego stosu kart, które mogą rzucać na siebie poszukiwacze,
mają one najczęściej wpływ na osobę, lub miejsce na które są rzucone i nietrwałą przez dłuższy okres
czasu.
5. Opis Karty
Ta część karty najczęściej przysparza dużo problemów. Przede wszystkim musimy wymyśleć dobry,
klimatyczny opis karty. Należy go potem spisać to jakiegoś edytora tekstowego który będzie wstanie
poprawić ewentualne błędy, (można skorzystać też np. z przeglądarki internetowej z opcją
sprawdzania tekstu).
1312915221.008.png 1312915221.009.png
5.1. Opis Ogólny
Po sformatowanym i sprawdzonym tekście, dobrze żeby
niemiał powstawianych zbędnych „enterów”, tabulatorów,
i innych narzędzi formatowania tekstu. Zaznaczamy cały
tekst i kopiujemy (CTRL + C), po czym przechodzimy
powrotem do photoshopa. Z prawej strony mamy
zaznaczony Opis ogólny klikamy dwa razy lewym
klawiszem myszy na ikonkę poczym wklejamy tekst
wcześniej zaznaczony (CRTL+V). Przy długich tekstach
może się zdarzyć że wklejony tekst jest zbyt długi i nie
mieści się w wyznaczonym polu na karcie.
Należy wtedy zaznaczyć cały tekst i przejść do zakładki na górze gdzie można ustawić wielkość
czcionki, tak aby cały tekst mógł się zmieścić :
5.2. Opis Wroga
W przypadku gdy tworzymy karty Wrogów z prawej strony należy zaznaczyć
przy wartości jaką
chcemy aby miał dany wróg (Siłę albo Moc). Po tym należy dwa razy kliknąć na by wpisać ile
punktów wartości będzie posiadał wróg. Opis wroga wklejamy tak samo jak opis ogólny.
1312915221.010.png 1312915221.011.png 1312915221.012.png 1312915221.013.png 1312915221.014.png 1312915221.015.png 1312915221.016.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin