NASZE UCZUCIA.doc

(31 KB) Pobierz

NASZE UCZUCIA

 

1.       Zabawa z kostką pantomimiczną.

Dzieci siedzą w kole. Chętne dziecko rzuca kostką i stara się całym ciałem przedstawić emocję, którą wskazuje ścianka na kostce. Pozostałe dzieci starają się zgadnąć, co to za emocja i ją nazwać.

2.       Lubimy się śmiać. Naśladowanie różnego śmiechu: jak pani (ha ha ha), jak pan (ho ho ho), jak dziecko (hi hi hi), cicho, głośno.

3.       Jestem wesoły gdy… z piłką.

Nauczyciel rzuca do chętnych dzieci stojących w kole piłkę, wypowiadając fragmenty zdań, a dzieci je kończą. Jestem wesoły, gdy… Jestem smutny, gdy… Jestem zły, gdy… Boję się, gdy…

 

 

 

SYTUACJA EDUKACYJNA
1. Powitanie dzieci – iskierka, dzieci siedzą w kole i trzymają się za ręce. Nauczycielka ,,posyła” iskierkę (uścisk dłoni), która jest przekazywana dalej poprzez uścisk dłoni kolegi.

2. Nauczycielka recytuje wiersz J. Brzechwy pt.,, Psie smutki”
Na brzegu błękitnej rzeczki
Mieszkają małe smuteczki.
Ten pierwszy jest z tego powodu,
Że nie wolno wchodzić do ogrodu.
Drugi - że woda nie chce być sucha.
Trzeci - że mucha wleciała do ucha.
A jeszcze, że kot musi drapać,
Że kura nie daje się złapać.
Ze nie można gryźć w nogę sąsiada
I że z nieba kiełbasa nie spada.
A ostatni smuteczek jest o to,
Ze człowiek jedzie, a pies musi biec piechota.
Lecz wystarczy pieskowi dać mleczko
I już nie ma smuteczków nad rzeczką.

3. Omówienie treści wiersza. Nauczycielki prowadzi rozmowę kierowaną:
-Ile było smutków?
-Z jakich powodów pojawiają się smutki?
-Czy można coś zrobić, aby smutki zniknęły z życia pieska?
- Co to są uczucia? Po czym poznać, że ktoś jest wesoły lub smutny?

4. Przedstawienie dzieciom definicji emocji – dostosowaną do wieku i możliwości
(Emocje to coś co powstaje w naszym wnętrzu – sercu, ich źródłem jest wszystko co nas otacza. Emocje nie są ani dobre ani złe. To ja decyduję w jaki sposób pokarzę innym moje emocje i uczucia- czy zrobię to w taki sposób, aby nie skrzywdzić ani siebie ani innych. (cieszę się z czegoś i uściskam kolegę, ale zrobię to zbyt mocno i zrobię mu tym krzywdę lub jestem zły więc w złości uderzę kolegę).

5. Oglądnie obrazków przedstawiających różne emocje – buzie dziecięce. Podejmowanie prób rozpoznawania tych emocji na obrazku i nazywania ich.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin