Synchronizacja przepustnic.pdf

(871 KB) Pobierz
SYNCHRONIZACJA PRZEPUSTNIC
SUZUKI SV650 (wtrysk)
- przekręcić stacyjkę na
OFF
- podnieść zbiornik paliwa i zdemontować airbox
- obrócić palcem śrubkę STVA
zdj 1
aby przepustnica
A
była na takiej samej wysokości
jak
B zdj 2 i 3
- to samo zrobić na drugiej gardzieli (drugiej przepustnicy)
Regulacja czujnika STP:
- pomiar czujnika STP:
- odłączyć przewód od STVA i stacyjkę dać na ON
zdj 4
- za pomocą śrubki regulacyjnej ST ustawić ręcznie przepustnicę do pełnego otwarcia:
zdj 5
- zmierzyć napięcie jakie dochodzi do czujnika podczas max otwarcia przepustnicy
napięcie
4,38V kabel żólty-czarny
- jeśli napięcie jest zbyt małe lub za wysokie należy poluzować śruby od czujnika STP i
ustawić czujnik aż wartość napięcia wskaże
4,38V zdj 6
- zakładamy airobx
©
copyright by
acinr_PL
Regulacja czujnika TP:
- włączyć silnik i pozwolić mu sie nagrzać
- ustawić obroty silnika na
1.300 rpm
i wyłączyć silnik
- zmostokować 2 piny w białej wtyczce umieszczonej w zadupku po lewej stronie (fast idle)
zdj 7
- jeśli korekta TP jest konieczna poluzować 2 śrubki od czujnika TP:
zdj 8, 9
- poruszyć czujnikiem aż kreska
-c00
pojawi się na wyświetlaczu i dokręcić śrubki czujnika
TP
zdj 10, 11
©
copyright by
acinr_PL
Regulacja Fast Idle
(fast idle reguluje się automatycznie ale dodatkowo trzeba sprawdzić):
- przy podniesionym baku i wyjętym airboxie odłączyć wtyczkę od STVA
zdj 12
i włączamy
stacyjkę na ON
- palcem przekręcić śrubkę tak aby przepustnice w pełni się otwarły
zdj 13
- mierzymy napięcie wyjściowe czujnika TP prawidłowa wartość:
1,21V zdj 14
- jeśli wartość napięcia czujnika TP jest inna należy obracać śrubką 1
zdj 15
- po sprawdzeniu odpalamy silnik i ustawiamy obroty na
1.300rpm zdj 16
©
copyright by
acinr_PL
Regulacja przepustnic (synchronizacja):
- podnosimy bak i demontujemy airbox
- odpalamy silnik i pozwalamy mu się rozgrzać
- po rozgrzaniu sprawdzamy obroty silnika - prawidłowa wartość
1.300rpm
jeśli takiej nie
mamy regulujemy obroty śrubką z lewej strony ramy
zdj 16
- zdejmujemy gumowy kapturek z króćca przedniej gardzieli i podłączamy wężyk
wakuometru lub U-rurki
zdj 17, 18
- zdejmujemy gumowy kapturek z króćca tylnej gardzieli i podłączamy drugi wężyk
wakuometru lub drugi koniec wężyka U-rurki
zdj 19
©
copyright by
acinr_PL
- uruchamiamy silnik i sprawdzamy czy mamy obroty
1.300rpm
- sprawdzamy wskazania wakuometru lub U-rurki jeśli kulki w wakumoterze nie są na tym
samym poziomie lub ciecz (np. olej) w wężyku U-rurki nie jest
zrównoważony to regulujemy (synchronizujemy) do równego poziomu za pomocą śrubki nr 3
na zdj:
zdj 21
- po synchronizacji sprawdzamy czy obroty silnika nie uciekły od wartości
1.300rpm
jak są
inne to regulujemy obroty silnika na
1.300rpm zdj 16
- ostatnim elementem jest sprawdzenie suwmiarką szczeliny-luzu przy dźwigni przepustnicy
powinna mieć wartość
0,17mm
jak nie to regulujemy
zdj 22
©
copyright by
acinr_PL
Zgłoś jeśli naruszono regulamin