Nazwa czynności: Rozebranie nierozbieralnego lusterkaModel samochodu: PoloRocznik: 94-99 Potrzebne materiały: - śruba drążona M16x1,5 długości 30mm ( w sklepach z częściami rolniczymi lub samochodowymi ) ~ 4,- zł- nakrętka M16x1,5 niska ,( lub zwykła - wtedy trzeba obciąć) 1,- zł- śruba M6 długości 50mm + nakrętka + duże podkładki- odrobine farby- smar (WD40)Narzędzia- wiertarka - wiertło do metalu Ø 13- wiertło do metalu Ø 9,5- wiertło Ø 16 lub lepiej Ø18- mała szlifierka kątowa- cienka , 1mm tarcza do cięcia- punktak lub przecinak , (do skaleczenia gwintu)- młoteczekPrzewidywany koszt: 5,-złCzas wykonania: 3 hSposób wykonaniaPrzyczyną zamiany jest kolor lusterek , gdy nie możemy kupić tego właściwego . Jeśli po uszkodzeniu np ramiona , obudowa nadaje się do wykorzystania - odpada ewentualne malowanie .Mamy więc o wiele szerszy wybór np na Alledrogo .Lusterka są nierozbieralne , zanitowane nitem rurkowym Ø 16 . Trzeba go usunąć poprzez rozwiercenie wiertłem np Ø 16-18 , ja miałem widiowe (musi byc ostre) .Po zniszczeniu nita , w jego miejsce kupiłem śrubę , którą trzeba nieco zmodyfikować . Czyli przedłużyć otwór na wylot wiertłem Ø9,5 , a potem rozwiercić go od strony łba na Ø 13 , do miejsca , gdzie zaczyna się gwint . Nie głębiej , żeby nie osłabić śruby . Pozostało jeszcze zmniejszyć wysokość łba sruby - żeby było więcej miejsca na cięgna , które w tym miejscu zakręcają . Zrobiłem to tarczą do cięcia 1mm , potem ostrą krawędź sfazowałem wiertłem Ø18 .Nakrętkę udało mi się kupić tylko zwykłą , więc ją też obciąłem , na ~ 5mm .Po obróbce pomalowałem części "cynkiem" w sprayu . Po kupieniu lusterek na Allegro w innym kolorze , musimy je rozebrać , rozwiercić nit i zamienić obudowę na "naszą" .Żeby załapać gwint , użyłem śruby M6x50 z nakrętka i dużymi podkładkami - trzeba pokonać opór spręzyny .Przy montażu kłopotem okazała się walka z linkami , przez co kilka razy musiałem odkręcać te 3 małe śrubki . Przed ponownym ich wkręceniem koniecznie trzeba je nasmarować - u mnie "zażarły" się z aluminium - od tego wkręcania i wykręcania . Samochód stał jakiś czas bez lusterka . Po otwarciu drzwi uszczelka na dole (na progu) była mokra , czyli przez otwory woda leci do wnętrza auta . Myślę więc , że przed przykręceniem lusterka (trójkąt ,3 śruby) , nalezało by zadbać o stan tej piankowej , szarej uszczelki .
Manual opracowany przez Dar'ek
Strona 3 z 5
www.vwpoloklub.pl
Maggia