Odkrywam siebie. Trzylatek - plany miesięczne
Treści programowe
Dzień tygodnia/temat dnia
Aktywność i działalność dziecka
Cele ogólne
Cele operacyjne
Numery obszarów z podstawy programowej
Karty pracy, Wyprawka, Tablice
1
2
3
4
5
6
7
Zabawy i ćwiczenia integracyjne, ułatwiające poznanie się dzieci i ich adaptację w przedszkolu
· Zabawy: Poślij całuska, Poznajmy się, Witam cię, Pociąg z imionami, Witamy się, Lustro, Kogo brakuje?, Jestem wesoły, Polecenia.
· Zabawa ruchowa Niezwykła drabina.
· Zabawa twórcza Witam wszystkich.
· Zabawa twórcza Przyjacielski krąg (według K. W. Vopla).
· Ćwiczenia słuchowe: Zgadnij, kto cię woła, Zasypianie, przebudzanie, Ukryte budziki.
· Zabawy z maskotkami: Ulubiona maskotka, Milutkie powitania, Jest – nie ma, Spacerek, Na podnośniku, Na trampolinie, Nauka skakania, Sen zabawek, Milutkie pożegnanie.
· Zabawy ze śpiewem: Paluszek, Ta nasza zabawa, Krasnoludki.
Wrzesień - tydzień pierwszy i drugi. Temat tygodnia: Pierwszy raz w przedszkolu
· Zabawa ruchowo-naśladowcza Pokaż, jak to robią (ułożone przez autora).
· Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał słowny Jestem w przedszkolu (ułożona przez autora).
To ja
Podawanie informacji o sobie
– podawanie imienia, nazwiska
Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych
– ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni
– zakładanie ubrań, butów
– korzystanie z toalety.
Nasza grupa
Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie
– poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy
– przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji
– podejmowanie prób wspólnych zabaw.
(Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspo-magający rozwój aktywności dzieci, Grupa Edukacyjna S.A. 2013, s. 14, 17).
· Zabawa muzyczno-ruchowa witamy się.
· Zabawa przy piosence Ta nasza zabawa.
· Przedstawianie się, podawanie swojego imienia.
· Zabawa Jestem wesoły.
· Zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne: budowanie dowolnych konstrukcji z wybranych klocków.
‒ ustawianie się w ko-le
Dziecko:
‒ ustawia się w ko-le
1.1., 2.1., 2.2., 2.3., 3.2., 5.3., 5.4.
· Zabawa ruchowo-naśladowcza Rób to co ja.
· Zabawa muzyczno-ruchowa Witamy się.
· Nauka krótkiego wierszyka Paluszek.
· Zabawa Czyje to imię?
‒ rozwijanie pamięci słuchowej
‒ mówi wierszyk
· Zabawa ruchowo-naśladowcza Rób to, co ja.
· Zabawa przy piosence Krasnoludki.
· Zabawa kogo wołam? – utrwalanie imion koleżanek i kolegów.
‒ zachęcanie do wspólnej zabawy
‒ bawi się wspólnie z innymi
lilia.em