Kolorowy_start_Czterolatek_Przew_met_cz.2.pdf

(1258 KB) Pobierz
PRZEWODNIK METODYCZNY 2
START
4-latek
listopad – styczeń
KOLOROWY
Autorki
Małgorzata Marta Skrobacz
Wiesława Żaba-Żabińska
Projekt okładki
Magdalena Pilch
Redakcja merytoryczna
Wiesława Żaba-Żabińska
Redakcja językowa i korekta
Beata Pędziwilk
Skład i łamanie
Marek Zapała
Wydawca oświadcza, że dołożył wszelkich starań, aby dotrzeć do wszystkich właścicieli i dysponentów
praw autorskich.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie publikacji w całości lub we fragmentach bez zgody wydawnictwa
zabronione.
© Grupa MAC S.A. 2017
ISBN 978-83-8108-167-2
Grupa MAC S.A.
25-561 Kielce, ul. Witosa 76
tel. 41 366 55 55; faks 41 366 33 02
e-mail: mac@mac.pl; www.mac.pl
Spis treści
Rozkład materiału
.............................................................................................
4
Listopad
II. Urządzenia elektryczne (książka, s. 22–23; karty pracy, cz. 1,
s. 28–29) ............................................................................................... 22
III. A deszcz pada i pada… (książka, s. 24–25; karty pracy, cz. 1,
s. 30–31) ............................................................................................... 30
IV. Dbamy o zdrowie (książka, s. 26–27; karty pracy, cz. 1, s. 32–35) ..... 40
Grudzień
I. Na jesienny smutny czas (karty pracy, cz. 1, s. 36–40) ........................ 48
II. Nadchodzi zima (karty pracy, cz. 1, s. 41–44)...................................... 57
III. Święta tuż-tuż (książka, s. 28–29; karty pracy, cz. 1, s. 45–49) ........... 66
Styczeń
I. W krainie baśni (książka, s. 30; karty pracy, cz. 1, s. 50–54) ............... 75
II. Ptaki zimą (książka, s. 31; karty pracy, cz. 1, s. 55–59) ....................... 84
III. Moja babcia i mój dziadek (książka, s. 32–33; karty pracy, cz. 1,
s. 60–64) ............................................................................................... 93
Propozycja korzystania z
Tablic demonstracyjnych dla młodszych
przedszkolaków
.......................................................................................... 100
Oznaczenia:
– zajęcia wynikające z zadań programowych
– zajęcia wynikające z realizacji treści wychowania zdrowotnego
LISTOPAD, TYDZIEŃ II
Treści
programowe
1
Tematy
tygodni
2
Dzień
tygodnia
3
1.
Temat
dnia
4
W przed-
szkolnej
kuchni
Aktywność
i działalność
dziecka
5
Wycieczka do przed-
szkolnej kuchni.
Nasz kontakt z techniką
Urządzenia
Doświadczenia konstrukcyj-
elektryczne
no-techniczne
− bezpieczne korzystanie
z urządzeń technicz-
nych, np.: telewizora,
komputera, odtwarza-
cza płyt kompakto-
wych, wideo
− poznawanie, w sposób
bezpośredni lub po-
średni, różnych form
zastosowania techniki
w życiu ludzi (np. ko-
rzystanie z telefonu sta-
cjonarnego lub komór-
kowego, komputera).
Urządzenia gospodar-
stwa domowego
− poznawanie urządzeń
gospodarstwa domo-
wego
− dostrzeganie roli urzą-
dzeń gospodarstwa do-
mowego w ułatwianiu
pracy ludziom
− poznawanie zasad
działania wybranych
urządzeń, np.: odkurza-
cza, miksera, ekspresu,
zasad bezpiecznego
korzystania z nich.
(Nasze
przedszkole.
Program edukacji przed-
szkolnej wspomagający
rozwój aktywności
dzieci, Grupa MAC S.A.
2017, s. 66–68).
Numery obszarów z podstawy programowej:
2.
Para – nie
para
Ćwiczenia matema-
tyczne –
Para – nie
para.
Zabawy przy piosen-
ce
Porządki.
Numery obszarów z podstawy programowej:
3.
Pan odku-
rzacz
Numery obszarów z podstawy programowej:
4.
Telewizor
dla myszek
Wykonanie telewi-
zorka.
Numery obszarów z podstawy programowej:
5.
Domowe
urządzenia
elektryczne
Słuchanie wiersza
Doroty Gellner
Że-
lazko.
Numery obszarów z podstawy programowej:
4
LISTOPAD, TYDZIEŃ II
Cele
ogólne
6
− zapoznanie z wybrany-
mi urządzeniami elek-
trycznymi
I 5, I 8, III 5, III 9, IV 2
Cele
operacyjne
7
Książka,
karty
pracy,
cz. 2
8
Zajęcia
ruchowe
9
Dziecko:
k, s. 22
− rozpoznaje i nazywa
wybrane urządzenia elek-
tryczne
− stosuje słowo
para
− nazywanie i wskazy-
wanie części ciała wy-
stępujących podwójnie
I 5, I 8, III 5, III 9, IV 2, IV 15
− umuzykalnienie dzieci
− reaguje odpowiednim
ruchem na dźwięki –
ciche i głośne
− wykonuje telewizorek
z pudełka po zapałkach
i kolorowego papieru
− wie, do czego służy
żelazko
Zestaw zabaw rucho-
wych – nr IX (opraco-
wany przez autora).
Zabawy orientacyjno-
-porządkowe:
Posągi,
Do pary, Myszki i tele-
k, s. 23
wizor.
Zabawa bieżna
Kto
szybciej dookoła?
Zestaw ćwiczeń rucho-
wych – nr VIII (opraco-
kp, s. 28
wany przez autora).
I 5, I 8, III 5, III 9, IV 2, IV 7
− rozwijanie sprawności
manualnej
I 5, I 8, III 5, III 9, IV 2, IV 8
− rozwijanie mowy
kp, s. 29
I 5, I 8, III 5, III 9, IV 2
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin