odkrywam-siebie-czterolatek-plany-miesieczne-2017.doc

(736 KB) Pobierz
Plan miesięczny Odkrywam siebie

Plan miesięczny Odkrywam siebie. Czterolatek

Wrzesień, tydzień I

Treści

programowe

Temat tygodnia

Dzień

 

Temat dnia

Aktywność

i działalność dziecka

Cele ogólne

Cele operacyjne

Karty pracy, cz. 1, Wyprawka, tablice

Numery obszarów z podstawy programowej

Zajęcia ruchowe

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

Nasza grupa

Współtworze­nie przyjaznej atmosfery w grupie

– poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy

– przestrzega­nie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.

(Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspomaga­jący rozwój aktywności dzieci,

Grupa MAC

S.A. 2017, s. 24).

 

 

 

 

W przedszkolu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

Jestem sobie przedszkola-

czek

·    Powitanie dzieci przez nauczyciela.

·    Zabawa Poznajmy się.

·    Słuchanie wiersza M. Terlikowskiej Jestem sobie przedszkolaczek.

·    Ćwiczenia języka.

 

 

 

 

zintegrowanie grupy

 

Dziecko:

 

 

 

– wymienia imiona kolegów i koleżanek z grupy

 

I 1, I 2, I 3, I 5, III 1, III 4, III 5, III 8, III 9, IV 2

·      Zestaw zabaw ruchowych – nr I (ułożony przez autora).

·      Zabawa orientacyjno-porządkowa Krasnoludki

i wielkoludy (ułożona przez autora).

·      Zabawa muzyczno-ruchowa Wolno szybko (ułożona przez autora).

·      Zabawa ruchowo-naśladowcza Zabawki (ułożona przez autora).

 

 

 

 

 

 

 

2.

Poznajemy salę

·  Zabawa Naśladujemy dźwięki.

·  Próby rytmicznego dzielenia imion (na sylaby).

·  Poznajemy swoją salę.

·  Zabawa Czyje to imię?

 

 

 

 

 

zapoznanie z salą zajęć

 

 

 

 

 

 

nazywa kąciki zainteresowań

 

nr 3, 4

I 1, I 2, I 3, I 5, III 1, III 4, III 5, III 8, III 9, IV 2

3.

Znaczek rozpoznawczy

· Ćwiczenia w utrwalaniu nazw imion dzieci z grupy.

· Oglądanie znaczków rozpoznawczych w łazience i w sali

· Słuchanie wiersza D. Gellner Kolorowe znaczki.

· Zabawa Razem, osobno.

· Zabawy wybranymi zabawkami.

 

 

 

 

 

 

– utrwalenie wyglądu znaczków rozpoznawczych

 

 

 

 

 

 

 

– rozpoznaje swój znaczek rozpoznawczy

 

 

I 1, I 2, I 3, I 5, III 1, III 4, III 5, III 8, III 9, IV 2

4.

Oto ja

· Zabawa muzyczna.

· Moje ciało – zabawa z wykorzystaniem rymowanki.

· Przygotowanie do wycinania etap pierwszy.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin