plan dyd. luty 5-6 latki.doc

(73 KB) Pobierz

Zestaw ćwiczeń porannych nr 21 - dz. będą      wykonywały ćwiczenia wzmacniające duże grupy mięśniowe,

                                                                                 wyrabiały poczucie równowagi;    kształtowały prawidłową postawę                                                                             

 

 

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA      TORUŃ  W  LEGENDACH     

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA       budowanie  poczucia przynależności do własnej miejscowości, zaznajomienie z charakterystycznymi obiektami, w tym  zabytkami oraz legendami związanymi z Toruniem     

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

obszary

 

 

29.01

 

Poniedz.

 

 

 

1.,,O tym, jak Anioł znalazł się w herbie Torunia”  -  rozmowa na podstawie legendy B.  Frąckowskiego.

 

 

 

2.,,Herb  Torunia” -  rysowanie patykiem

Dz. 6-l

Dz.5-l

 

o.2.3

o.2.3

o.2.4

 

o.2.2

o.2.7

o.2.7

o.2.7

- rozpozna herb Torunia i opisze związaną z nim legendę

- wskaże na mapie Polski położenie Torunia, Wisły

- pozna nazwę regionu: Kujawy

- przyporządkuje wyrazy  i zdania do obrazków

- obdarzy uwaga dzieci i dorosłych, aby rozumieć   to co mówią i czego oczekują

 

- zdobędzie doświadczenia plastyczne rysując  patykiem

-  zaprojektuje   prace  plastyczną na całej powierzchni arkusza

- zaplanuje czynności porządkowe po wykonaniu pracy

 

 

 

 

- zbuduje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi

 

30.01.

wtorek

 

1.,,Chcę zdobyć tytuł mistrza w rachowaniu” – zabawy matematyczne

 

 

 

 

 

 

 

2.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych 13

 

- w pamięci wykona operacje dodawania i odejmowania w zakresie 10

 

- rozpozna i utrwali sens znaków matematycznych  ,, + -‘’

- podejmie wysiłek intelektualny w sytuacjach pełnych napięć

 

- doskonali umiejętności rzucania i chwytania ringo

- rozwija ogólną sprawność fizyczną

- wdraża się do przestrzegania zasad zabaw i gier ruchowych

 

- doda i odejmie na palcach i innych zbiorach zastępczych w zakresie do 10

 

o.2.6

 

 

o.2.6

 

 

o.2.2

 

 

o.2.1

 

o.2.1

o.2.1

31.01.

środa

 

,, „Dziś w przedszkolu wielki bal”- udział dzieci w balu karnawałowym

 

- będzie aktywnie uczestniczyć w zabawach tanecznych i organizowanych konkursach

- zaśpiewa znane piosenki wspólnie z innymi dziećmi

- będzie swobodnie, według własnego pomysłu, interpretować muzykę ruchem

- nie będzie się przechwalać swoim balowym przebraniem

- za pomocą mowy ciała wyrazi radość ze wspólnej zabawy

 

o.2.7

 

o.2.7

o.2.7

o.2.2

o.2.2

01.02.

czwartek

 

1.O ,,ratuszowym  kalendarzu”-  opowiadanie n-la na podstawie legendy

B. Frąckowskiego oraz zdjęć

 

 

 

 

2. ,,Toruń pachnie piernikami” – nauka piosenki

- pozna najważniejsze zabytki – ratusz

- dostrzeże różnice w architekturze, stare i nowe budownictwo

- utrwali  stałe następstwo  pór roku oraz miesięcy

-  zrozumie kierowane do niego polecenia i wykona je zgodnie  z oczekiwaniami

 

- określi budowę wysłuchanej piosenki i budowę piosenki

-zaśpiewa  poznaną piosenkę   w  grupie  wyraźnie odtwarzając tekst

- odtworzy rytm piosenki za pomocą ciała

 

o.2.3

o.2.3

o.2.6

o.2.0

o.2.7

o.2.7

o.2.7

02.02.

piątek

 

1.,,Zabawy z literą R,r”- muzyczny teatrzyk dziecięcy

 

 

 

 

2.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych 13

- zapozna się z graficznym znakiem litery R,r (o.2.4)

- ułoży wyraz Romek, rower z rozsypanki literowej(o.2.4)

- ułoży zdanie z rozsypanki wyrazowej(o.2.4)

- napisze litery R,r rysując po śladzie(o.2.4)

 

 

 

- doskonali umiejętności rzucania i chwytania ringo

- rozwija ogólną sprawność fizyczną

- wdraża się do przestrzegania zasad zabaw i gier ruchowych

- dz. wypowie się na temat wysłuchanego utworu(o.2.4)

- wskaże obrazki , w których nazwie słychać  głoskę ,,r” (o.2.4)

- odegra scenkę na podstawie wysłuchanego utworu z wykorzystanie rekwizytów(o.2.7)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

o.2.1

 

o.2.1

o.2.1

 

Zestaw ćwiczeń porannych nr 22- doskonaliły orientację w przestrzeni,

                                                          - usprawniały umiejętność skoku rozkroczno-zwartego; 

                                                           - zapobiegały płaskiej stopie

 

 

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA      TORUŃ  W  LEGENDACH      /kontynuacja tematyki/

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA       budowanie  poczucia przynależności do własnej miejscowości, zaznajomienie z charakterystycznymi obiektami, w tym  zabytkami oraz legendami związanymi z Toruniem     

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

obszary

 

 

05.02

Poniedz.

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin