Literatura do pracy terapeutycznej z dziećmi.doc

(67 KB) Pobierz
Literatura do pracy terapeutycznej z dziećmi

3

 

Literatura do pracy terapeutycznej z dziećmi

o     Bandura I.: Trudności w procesie uczenia się. PZWS, Warszawa 1968 r.

o     Bogdanowicz M.: Metoda dobrego startu. WSiP, Warszawa 1989 r.

o     Bogdanowicz M.: Psychologia kliniczna dziecka w wielu przedszkolnym. WSiP, Warszawa 1985 r.

o     Bogdanowicz M.: Trudności w pisaniu u dzieci. UG, Gdańsk 1984 r.

o     Bogdanowicz M.: Specjalne trudności w nauce czytania i pisania. "TOPOS", Gdańsk 1990 r.

o     Bogdanowicz M.: Leworęczność u dzieci. WSiP, Warszawa 1975 r. O dysleksji, czyli specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu. "Linea", Lublin 1994 r.

o     Czajkowska l., Herda K.: Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole. WSiP, Warszawa 1989 r.

o     Danielewicz E., Koźmińska A., Magnuska J.: Terapia uspokajająca i rozwijająca dla dzieci nerwicowych i dyslektycznych. PTHP, Warszawa 1974 r.

o     Dmochowska M.: Zanim dziecko zacznie pisać. PZWS, Warszawa 1973 r.

o     Dobrowolska J.: Twoje dziecko może uczy ć się lepiej. WPN, Warszawa 1952 r.

o     Dobrowolska J.: Czy naprawdę trudne dziecko? WSiP, Warszawa 1975 r.

o     Demel G.: Minimum logopedyczne nauczycielki przedszkola. Warszawa 1985 r.

o     Filipczuk H.: Rodzice i dzieci w młodszym wieku szkolnym. NK, Warszawa 1985 r.

o     Frostig M.: Program rozwijający percepcję wzrokową - III poziomy. PTPUW, Warszawa 1986 r.

o     Gąsowska T., Pietrzak-Stępkowska Z.: Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu. WSiP, Warszawa 1984 r.

o     Grabałowska K., Jastrząb J., Mickiewicz J. Wojak M.: Ćwiczenia w czytaniu {pisaniu. "Dom organizatora", Toruń 1994 r.

o     Gruszczyk-Kolczyńska E.: Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. WSiP, Warszawa 1992 r.

o     Gruszczyk-Kolczyńska E.: Dlaczego dzieci nie potrafią uczyć się matematyki. IWZZ, Warszawa 1989 r.

o     Grochulska-Stec J.: Reedukacja dzieci agresywnych. WSiP, Warszawa 1982 r.

o     Gómiewicz E.: Pedagogiczna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. Toruń 1995 r.

o     Jastrząb J.: Usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych dzieci dyslektycznych. COM PWZ MEN Warszawa 1990 r.

o     Jastrząb J.: Gry i zabawy w terapii pedagogicznej. COM PWZ MEN Warszawa 1990 r.

o     Kaczmarek L.: Nasze dziecko uczy się mowy. WL, Lublin 1977 r.

o     Newell C Kephart: Dziecko opóźnione w nauce. PWN, Warszawa 1970 r.

o     Kościowa M.: Moje metody w klasie pierwszej. PZWS, Warszawa 1973 r.

o     Konopnicki J.: Powodzenia i niepowodzenia szkolne. PZWS, Warszawa 1966 r.

o     Kozłowska A.: Jak pomóc własnemu dziecku. PZWS, Warszawa 1970 r.

o     Kujawa E., Kurzyna M.: Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu. WSiP, Warszawa 1994 r.

o     Makowska J.: Dzieci trudne do kochania. IWZZ, Warszawa 1986 r.

o     Molendowicz J.: O trudnej sztuce czytania i pisania. NK, Warszawa 1978 r.

o     Malmguist E.: Nauka czytania w szkole podstawowej. WSiP, Warszawa 1982 r.

o     Mystkowska H.: Metody stosowane w przedszkolu a efekty w kl. I. WSiP, Warszawa 1975 r.

o     Nartowska H.: Wychowanie dziecka nadpobudliwego. NK, Warszawa 1983 r.

o     Nartowska H. Dzieci nadpobudliwe psychoruchowa. PZWS, Warszawa 1980 r.

o     Nartowska H.: Opóźnienia i dysharmonie rozwoju dziecka. WSiP, Warszawa 1986 r.

o     Nartowska H.: Różnice indywidualne czy zaburzenia rozwoju dziecka przedszkolnego. WSiP, Warszawa 1986 r.

o     Niebrzydowski L.: Wpływ motywacji na uczenie się. NK, Warszawa 1972 r.

o     Parol U.: Dziecko z niedokształceniem mowy. WSiP, Warszawa 1990 r.

o     Pielkowa J.: Jak im pomóc? IWZZ, Warszawa 1985 r.

o     Pomykało W. (red.): Vademecum dla rodziców. OiW, Warszawa 1987 r.

o     Sawa B.: Dzieci z, zaburzeniami mowy. WSiP, Warszawa 1990 r.

o     Sawa B.: Jeżeli dziecko źle czyta i pisze. WSiP, Warszawa 1980 r.

o     Skórzyńska Z.: Przyczyny trudności wychowawczych. PZWS, Warszawa 1970 r.

o     Smoleńska A.: Ćwiczenia wyrównawcze w zakresie czytania i pisania. Wydawnictwo Akcydensowe, Warszawa 1989 r.

o     Słobodzian Z.: Zanim dziecko rozpocznie naukę. WSiP, Warszawa 1974 r.

o     Sokolnik W.: Psychoterapia dziecka i rodziny. COM PWZ MoiW, Warszawa 1982 r.

o     Spionek H.: Psychologiczna analiza trudności i niepowodzeń szkolnych. Warszawa 1970 r.

o     Spionek H.: Zaburzenia psychoruchowe rozwoju dziecka. PWN Warszawa 1965 r.

o     Spionek H.: Zaburzenia rozwoju uczniów a niepowodzenia szkolne. Warszawa 1973 r.

o     Spłonek H.: Trudności w nauce czytania i pisania u dzieci a poziom funkcjonalny sprawności ich analizatorów. "Psychologia Wychowawcza" 1963 Nr 3.

o     Spionek H.: Dziecko leworęczne. NK, Warszawa 1961 r.

o     Styczek l.: Badanie i kształtowanie słuchu fonematycznego. WSiP, Warszawa 1982 r.

o     Suchariewa I.: Psychiatria wieku dziecięcego. Klinika Oligofrenii PZWL 1969 r.

o     Szurmiak M.: Podstawy reedukacji uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu. WSiP, Warszawa 1987 r.

o     Tyszkowska M.: Terapia zaburzeń motywacji i osobowości jako zadania pracy reedukacyjno-wychowawczej. "Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 1976 r.

o     Waszkiewicz E.: Zestaw ćwiczeń do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci przedszkolnych. COM PWZ MEN. Warszawa 1990 r.

o     Witkowski J.: Trudności w nauce czytania i pisania. WSiP, Warszawa 1975 r.

o     Więckowski S.: Zapobieganie opóźnieniom w nauczaniu początkowym. WSiP, Warszawa 1976 r.

o     Wójtowiczowa J.: Logopedyczny zbiór wyrazów, WSiP, Warszawa 1985 r.

o     Zakrzewska B.: Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu. WSiP, Warszawa 1976 r.

o     Ziemski S.: Problemy dobrej diagnozy. PWN, Warszawa 1973 r.



 

Literatura i pomoce dydaktyczne dla uczniów klas starszych

o     Bogdanowicz M.: O dysleksji, czyli specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu. Odpowiedzi na pytania rodziców i nauczycieli. Zamówienia: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 00-644 Warszawa, ul. Polna 46 A

o     Czajkowska l.: Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole. Zamówienia: "Nasza Księgarnia", WSiP, Dział Marketingu, 00-696 Warszawa, ul. Pankiewicza 3

o     Mickiewicz J.: Jedynka z ortografii. Zamówienia: Wydawnictwo TNOiK "Dom Organizatora" 87-100 Toruń, al. 500-lecia 31

o     Omiecińska A., Saduś Z.: Zestaw zeszytów ćwiczeń ortograficznych dla klas starszych. Zamówienia: Wydawnictwo Oświatowe Promyk 54-353 Opole, ul. Zapolskiej 28/5 tel. 077, 380-73

o     Kurianowicz W.: Samouczek ortograficzny. Zamówienia: Wydawnictwo Zapadka,

o     66-400 Gorzów Wikp., ul. Orląt Lwowskich 8 tel. (0-95) 22-59-09 lub 20-22-61

o     Kurianowicz W.: Samouczek interpunkcyjny. Zamówienia: Wydawnictwo Zapadka, 66-400 Gorzów Wikp., ul. Orląt Lwowskich 8 tel. (0-95) 22-59-09 lub 20-22-61

o     Furmaga L.: Kolorowa ortografia (2 tomy) Zamówienia: Wydawnictwo Quo Vadis, 82-300 Elbląg, ul. l Maja 35 tel./fax 055, 32-57-91



 

Pomoce do terapii pedagogicznej

o     Bogdanowicz M.: Trudne litery. Ćwiczenia w rysowaniu.

o     Baranowski J.: Układanki nieskończone.

o     Brejniak W.: Ukryte wyrazy - gra dla dzieci w wieku 6-10 lat.

o     Balejko S.: Cyfry, słowa, znaki. Układanki dwusylabowe.

o     Bieleń B., Trzeciak G.: Chcę dobrze czytać - ćwiczenia wspomagające naukę czytania.

o     Barańska E., Tokarska E.: Rebusy sylabowe.

o     Czabaj R.: Mam - gra ortograficzna.

o     Danielewicz T., Koźmińska A.: Składanki i rebusy literowe. Domino arytmetyczne. Emart. Bajkowy teatrzyk.

o     Firmanty E.: Będę czytać - ćwiczenia słuchu fonematycznego.

o     Frys-Żuk: Wyszywanki bez igły - ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej.

o     Grabowska G., Kołakowska B., Perło D.: Rysuję... Czytam... Piszę.

o     Głowacka-Jaraczewska D.: Cyrk- domino dla dzieci od 7 lat. Nauka liczenia od 1-9.

o     Grzelachowska H.: Głoska a litera.

o     Grzelachowska H., Grzelachowska-Witkowska G., Piętrzak-Stępkowska Z.: Ćwiczenia ortograficzne dla dzieci I-III, IV- VIII.

o     Chodkiewicz S., Luśnia B.: Pomyśl i dobierz.

o     Handzel Z.: Dyktanda graficzne.

o     Kapica G.: Rozetki obrazkowo-wyrazowe - do nauki czytania.

o     Kościowa M.: Pomoce do ćwiczeń ortograficznych.

o     Kosmala J.: Co i jak słychać.

o     Kulas D.: Zabawy z głoską - zestaw obrazków do kolorowania i tekstów zabaw.

o     Kowalczyk-Konar E.: Grajcie w gry ortograficzne.

o     Magnuska J., Koźmińska A., Danielewicz T.: Terapia uspokajająca i rozwijająca dla dzieci nerwicowych i dyslektycznych.

o     Magnuska J.: Loteryjki matematyczne 1-4. Poznajemy liczby.

o     Moroz H., Wojnowska M.: Matematyczne malowanki rozwijające zdolności ucznia - ćwiczenia w logicznym myśleniu.

o     Osman D.: Wesoła ortografia.

o     Pietniuń M.: Zabawy ortograficzne - 3 części. Kurs ładnego pisania - dwuznaki.

o     Pasek E.: Krzyżówki, zgadywanki, rebusy.

o     Piętrzak-Stępkowska Z.: Katarzyna i zwierzęta - wiersze ortograficzne.

o     Postolska B., Skórka E., Śliwierska W.: Matematyka inaczej - 5 części.

o     Radzikowska M.: Moje abecadło.

o     Rodak H.: Od obrazka do słowa.

o     Saduś Z.: Uczymy się czytać i pisać - 4 części. Układanki obrazkowo-wyrazowe.

o     Saduś Z., Omiecińska A.: Ortografia kl. I-III. Ortografia kl. I-IV. Ortografia dla uczniów klas starszych - zeszyty do ćwiczeń nauki ortografii.

o     Smoleńska A.: Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu.

o     Sobecka U., Grabowska M.: Będę pierwszoklasistą - zalecane przez MEN.

o     Stecko E.: Sprawdź, jak mówię.

o     Skrzynecka G.: Domino obrazkowe - ćwiczymy głoski s, z, c i sz, cz, ż na początku wyrazu.

o     Waszkiewicz E.: Obserwuję, mówię, rysuję - ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową.

o     Wawrynkiewicz E.: Pomyśl i zdecyduj - gra edukacyjna ó-u, rz-ż, ch-h.

o     Wrzesiński S.: Tele-gry logopedyczne.

o     Wójtowiczowa J.: Zabawa w słowa. Rebusy fonetyczne. Pomyśl, powiedz, poszukaj. Fonetyczne wideo.

o     Wydawnictwo "Fraszka": Tajemnice ortografii - seria 6-zeszytów. Licz i ćwicz. W krainie matematyki. Moda na ortografię - zasady pisowni "ą", "ę" oraz połączenia literowe "om", "on", "em", "en".

o     EpideiXis: Pusy - zestaw zeszytów i klocki ułatwiające opanowanie materiału dzieciom mającym trudności w nauce.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin