Myszy(1).docx

(19 KB) Pobierz

Myszy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kostki do gry potrzeba <kostki z białymi kropkami

 

6 kostek k6 zielonych - testy łatwe i słabe

1-2 test nieudany 3-6 sukces

6 kostek k6 żółtych – testy normalne

1 fumbel 2-3 test nieudany 4-6 sukces

6 kostek k6 czerwonych – testy trudne i mocne

1-2 fumbel  3-4 test nieudany 5-6 sukces

6 kostek k6 niebieskich magia

1 fumbel 2-3 test nieudany 4-5 sukces 6 super sukces

4 białe zwykłe k6

 

fumbel < zabiera jeden udany sukces> test nieudany

czysty fumbel <jeżeli nie ma sukcesów do zabrania lub są same fumble> stało się coś złego i pechowego

sukcesy - im więcej tym lepiej wykonana akcja, przeważnie wystarczy jeden by się  udało

super sukces – tylko magia czar jest podwójnie mocny , a fumble nie są brane pod uwagę>

 

Ilości sukcesów – zależnie od złożoności problemu

 

1 sukces -prosty <schować się za drzewem>

2 sukcesy – problematyczny <otwarcie po cichu zamka w skrzyni>

3 sukcesy i więcej – skomplikowany <rozbijam garnek z oliwą o podłogę, zapaloną pochodnią podpalam oliwę i skacze przez okno>

 

 

Tworzenie Myszki

 

Jest 8 różnych myszek:

 

1 wodne

2 pustynne

3 leśne iglaste

4 leśne liściaste

5 trawiaste

6 górskie

7 śnieżne

8 stepowe

 

Wymyślamy imię z ksywką < np. Ingrid Kręciwąs>

 

Kolor futerka :

1-czarne

2-szare

3 -plamki mix k3+1 kolorów

4-brąz

5-blond

6-białe

 

Kolor ślepek

 

1 - czerwone

2 - ciemny brąz

3-5 czarne

6 granatowe

 

Są 4 główne gildie uczonych, budowniczych, drwali, kowali

 

 

2k6 zawody <mogą być rodziców lub samej myszki>

 

2 cieśla/drwal

3 kamieniarz

4 garncarz

5 handlarz/karczmarz

6 pastuszek/chłopek

7 młynarz

8 piekarz

9 rybak

10 krawiec/tkacz

12 górnik

 

10 punktów do rozdzielenia. Minimum 1 maksymalnie 6

 

<gdzie 1 amator 2 przeciętny 3 uzdolniony  4 profesjonalny 5 mistrz 6 arcymistrz>

 

Na 5 podstawowych cech

 

MIECZ - siła, wala, odwaga

ŁUK - spostrzegawczość, celność, instynkt

TARCZA - wytrzymałość, obrona,

ŁAPKA - inicjatywa , szybkość, zwinność

PIÓRKO - mądrość, wiedza, inteligencja

 

KRYSZTAŁ- moc, magia <ten parametr jest dodatkowy, mysz nie musi mieć uzdolnień magicznych wtedy parametr 0. Jeżeli juz się zdecydujemy to jeden punkt kosztuje 2 punkty z tych 10 do rozdzielenia>

 

SEREK sytość, żywotność  parametr ten pokazuje stan naszej myszki

 

6 najedzony wypoczęty 3 głodny i zmęczony 0 głodujący i wycieńczony -1 życia co 4h

 

Spada w walce lub specjalne zdarzenia oraz co 8h -1

Serek można wydać samemu żeby zmienić wynik Żutu kośćmi.

Żeby czarować, Gdy wypadnie czysty fumbel, Jak zgłodniejesz lub zachorujesz.

 

SERCE – życie 3 + rzucamy 3 kolorowymi kostkami <żółta, zielona, czerwona> i sumujemy sukcesy

 

Złoto – rzucamy k6. <1 biedota 3 mieszczanin 6 szlachcic>

 

Wady: wada daje jeden punkt do rozdzielenia ale też minusy do sukcesów i zwiększają trudność.

 

Wada wzroku -luk

Papla

Anemik - serek

Kulawy - lapla

Fobie

 

Zalety kosztują jeden punkt ale dodają możliwość przerzucenia kości i zmniejszanie trudności

 

6 zmysł +luk

Chwytny ogon

Siłacz + miecz

Skoczny + łapka

Czaruś

 

Ekwipunek dodany zależnie od profesji.

 

Lider

Wojownik

Rycerz

Strażnik

Dzikus <barbarzyńca>

Łowca

Mnich

Szaman

uzdrowiciel

mag

bard

żeglarz

pilot

 

Znak zodiaku: myszy mają 7 znaków zodiaku

 

Od zaczynające się wiosną : jeśli jest aktualna pora roku danego znaku jego cecha może być raz na sesje przerzucona.

 

wiosna 00

ryba <kryształ>,

wiosna    0

lato         0

koza <miecz>,

lato       00

czapla <łuk>,

lato         0

jesień      0

żaba <tarcza>,

jesień    0

zima      0

                            kret <piórko>,

zima    00

kaczka <łapka>,

zima   00

                            lasica <serek>

 

0 = ilość sesji w danej porze roku.

 

Testy:

 

Spadanie

wysokość

test

Test nieudany

Test udany

20 cm

1 łatwy sukces

1 rana

0

40 cm

1 średni sukces

1 rana

0

60 cm

1 trudny sukces

1 rana

0

80 cm

2 łatwe sukces

2 rany

1 rana

1 m

2 średnie sukcesy

2 rany

1 rana

1,2 m

2 trudne sukcesy

2 rany

1 rana

1,4 m

3 łatwe sukcesy

3 rany

2 rany

1,6 m

3 srednie sukcesy

3 rany

2 rany

1.8 m

3 trudne sukcesy

3 rany

2 rany

2 m

4 trudne sukcesy

4 rany

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin