CASCOSKLEP http://allegro.pl/show_user.php?search=cascosklep
OPIS FUNKCJI INTERFEJSU VAG TACHO 5.0
KONIECZNIE PRZECZYTAJ CALA INSTRUKCJE PRZED PODLĄCZENIEM
INTERFEJSU I INSTALACJĄ OPROGRAMOWANIA
I. Uruchomienie programu VAG TACHO 5.0:
1) Upewnij się, ze komputer PC oraz stacyjka są wyłączone, a interfejs nie jest podłączony do komputera PC ani do auta. Następnie kolejno podłącz interfejs do gniazda OBD2 samochodu, podłącz interfejs do tego samego gniazda USB w komputerze co podczas instalacji, włącz komputer i przekręć kluczyk do pozycji ON, żeby włączyć stacyjkę.
UWAGA! Proszę to robić dokładnie w podanej kolejności. Inne postepowanie może doprowadzić do uszkodzenia interfejsu!
2) Włóż klucz USB do wolnego gniazda USB w komputerze. Teraz możesz uruchomić program diagnostyczny.
3) Opis funkcji:
Connect Selected ECU : Polacz ze sterownikiem wybranym wcześniej z górnego menu „Select ECU”
Connect Any Tacho : Polacz z nieznanym sterownikiem
Stop Action : Zatrzymaj operacje
Read ECU Info : Odczyt informacji z ECU
Read EEprom : Odczytaj zawartości pamięci Eeprom z ECU
Write EEprom : Zapisz dane w pamięci Eeprom ECU
Read PIN : Odczyt PIN
Program New Key : Programowanie nowych kluczy
Clear ECU Errors : Usuń kody błędów z ECU
Change Mileage : Zmien przebieg
Disconnect : Rozlacz polaczenie
View Memory Buffer : Podglad bufora pamieci
II. Polaczenie ze sterownikiem licznika
1) Jeżeli wiesz jaki sterownik licznika jest zainstalowany w aucie to wybierz odpowiedni typ z listy z górnego menu “Select ECU” i naciśnij „Connect Selected ECU”. Jeśli nie znasz typu sterownika to naciśnij od razu przycisk „Connect Any Tacho”. Program po kilku próbach wykryje sterownik i wyświetli jego nazwę. Wtedy rozłącz polaczenie przyciskiem „Disconnect”, a następnie wybierz właściwy typ sterownika z menu „Select ECU” i polacz się z nim klikajac „Connect Selected ECU”. Program po nawiązaniu polaczenia wyświetli dane ECU, a następnie po uzyskaniu dostępu do sterownika wyświetli komunikat „Access granted!” lub „Go Ahead!” („Uzyskano dostęp!”). Zdarza się, ze program nie uzyska dostępu do ECU po pierwszej próbie i wyświetli komunikat „Access denied!” („Odmowa dostępu!”). W takiej sytuacji rozłącz polaczenie, a następnie upewnij się, ze wybrałeś prawidłowy ECU z listy i spróbuj połączyć się ponownie. W niektórych przypadkach potrzeba kilku kolejnych prób zanim program uzyska dostęp do sterownika (nawet do 10 razy).
III. Korekta przebiegu i odczyt PIN
1) Po uzyskaniu dostępu możesz przeprowadzić korektę przebiegu klikając „Change Mileage”
UWAGA! Przed zamiana przebiegu zwróć uwagę czy na pewno program poprawnie odczytuje aktualny przebieg z licznika np. „Current mileage: 146160”. Jeżeli nie to nie rob korekty tylko rozłącz się i sprawdź czy wybrałeś poprawny sterownik ECU z listy, a następnie spróbuj ponownie.
2) Po uzyskaniu dostępu możesz odczytać PIN immo klikając „Read PIN”
IV. Programowanie nowych kluczy – liczniki VDO po szynie CAN (protokół UDS) z lat 2009-2011
1) Włącz zapłon używając zaprogramowanego klucza
2) Włącz program, wybierz z menu ECU “VDO NEW – CAN – UDS protocol” i polacz „Connect Selected ECU”. Po ok. 30 sek. program uzyska dostęp do sterownika
3) Jeżeli nie możesz uzyskać dostępu to albo dany licznik nie jest obsługiwany albo używasz niewłaściwego klucza
4) Zapisz kod podświetlony na niebiesko. Dzięki niemu będziesz mógł uzyskać dostęp do tego licznika później nawet bez użycia zaprogramowanego klucza
5) Rozłącz się naciskając „Disconnect”, wyłącz stacyjkę i wyjmij klucz
6) włóż nowy klucz z transponderem Megamos ID48 i włącz stacyjkę nowym kluczem
7) Naciśnij „Connect Selected ECU” i poczekaj aż program ponownie sie polaczy i uzyska dostęp
8) Naciśnij „Program New Key”. Program sprawdzi nowy klucz i wyświetli informacje jeśli będzie problem. Jeżeli weryfikacja będzie poprawna zobaczysz takie okno:
9) Możesz zaznaczyć opcje „ERASE ALL OLD KEYS” („Usuń wszystkie stare klucze”) jeśli chcesz usunąć wcześniej zaprogramowane klucze i zostawić tylko nowy klucz. Jeśli nie zaznaczysz tej opcji to nowy klucz będzie dodany do listy, a wcześniej zaprogramowane klucze wciąż będą działać. Następnie naciśnij „CONTINUE” („Kontynuuj”). Nowy klucz zostanie zaprogramowany po ok. 5 sek.
10) Zaczekaj aż Immobilizer zaakceptuje nowy klucz. Na wyświetlaczu licznika zostanie wyświetlony komunikat „2-2” lub „3-3” itd. dla każdego nowego klucza. Wyłącz i włącz stacyjkę, a następnie uruchom silnik, żeby zakończyć procedurę.
UWAGA! Jeżeli wyświetlacz pokaże komunikat „1-2” lub „2-3” to znaczy, ze ten typ transpondera jest niewłaściwy lub klucz jest już zaprogramowany w tym aucie. W takiej sytuacji wyłącz stacyjkę i przerwij programowanie, a następnie spróbuj jeszcze raz z nowym kluczem z transponderem Megamos ID48
V. Programowanie nowych kluczy – liczniki VDO po szynie CAN (protokół TP2) z lat 2003-2007 i AUDI A4 2005-2008 oraz liczniki MARELLI z lat 2011+
1) Włącz zapłon używając nowego klucza. Upewnij się, ze typ transpondera jest prawidłowy tzn. TP22 dla SEATA, TP23 dla VW, TP24 dla SKODY, TP25 dla AUDI
...
hook3