Radomski J., Jasnowska J. - Botanika.pdf

(53659 KB) Pobierz
Jan Radomski • Janina Jasnowska
BOTANIKA
podręcznik do samokształcenia
dla studiów zaocznych akademii rolniczych
BOTANIKA
Jan Radomski • Janina J a s n o w s k a
BOTANIKA
podręcznik do samokształcenia
dla studiów zaocznych akademii rolniczych
PAŃSTW OW E
W Y D A W N IC T W O
NAUKOW E
W ARSZAW A
1982
Copyright
by Państwowe W ydawnictwo Naukowe
Warszawa 1976.1978.1982
ISBN 83-01-03537-4
P ro je ki o k ła d k i i o p ra c o w a n ie g ra ficzne
K R ZY SZTO F R A C 1 N 0 W S K I
P rz y g o to w a n ie te c h n ic z n e ilu stra cji
JA N U S Z
M IC H A L IK
Redaktorzy
J A D W IG A K W IA T K O W S K A . A P O L O N IA Ż
y
£)K O W IC Z
R e d a rlo rz y te c h n ic z n i .
M A R T A R A D O M S K A , S T A N IS Ł A W A R ZE PKO W SKA
K orektor
IR E N A REZMER
OD W Y D A W C Y
Podręcznik Jana Radomskiego i Janiny Jasnowskiej powstał
w wyniku wieloletnich doświadczeń i obserwacji, jakich dokony­
wali Autorzy w toku pracy dydaktycznej ze studentami zaocznych ,
studiów rolniczych.
Koncepcja tego podręcznika była opublikowana, a następnie
dyskutowana na konferencjach autorów podręczników akademic­
kich.
Autorzy, uwzględniając warunki i tok studiów' zaocznych,
a także trudności, jakie sprawiają studentom pracującym przed­
mioty ogólne na I roku studiów, zaproponowali podręcznik bota­
niki opracowany z myśJą o umożliwieniu pokonania tych wstępnych
przeszkód.-Oparli się więc w układzie materiału na zasadzie stop­
niowania trudności, dokonali starannej selekcji przekazywanych
wiadomości, sięgali do egzemplifikacji najbliższej rolnikom ze
względu na ich zawód i starali się uzupełnić wykład poglądowym
materiałem ilustracyjnym.
Dokonali ponadto próby potraktowania podręcznika dla
studentów pracujących jako wszechstronnej pomocy do samo­
kształcenia, dlatego są w nim zintegrowane trzy elementy: wykład
(teoria), ćwiczenia i zadania — znaczna ich część przewidziana
jest do samodzielnego wykonania w domu (praktyka) oraz wska­
zówki metodyczne (technika uczenia się).
Intencją opracowania edytorskiego podręcznika było wydo­
bycie jego walorów dydaktycznych.
Publikację tę należy traktować jako próbę poszukiwania
-modelu podręcznika dla studiów zaocznych.
*
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin