Manipulacja - Dariusz Dolinski.pdf

(942 KB) Pobierz
Wiesław Łukaszewski
Dariusz Doliński
Tomasz Maruszewski
Rafał Ohme
Manipulacja
Sopot 2009
Seria Bliżej Psychologii jest literackim plonem cyklu spotkań,
zapoczątkowanego przez wydawnictwo Smak Słowa w październiku
2008 roku. Jego głównym zadaniem jest przybliżanie rzetelnej,
naukowej psychologii szerokiemu gronu odbiorców, czemu sprzyjać
ma klubowa, sympatyczna, luźna, a jednocześnie pobudzająca
intelektualnie atmosfera poniedziałkowych spotkań w Klubie Atelier.
W ich trakcie wybitne polskie osobowości świata nauki mają szansę
podyskutować ze sobą na gruncie bardziej nieformalnym niż na
przykład konferencje naukowe lub sympozja, a zwykli śmiertelnicy
mogą nie tylko ich słuchać, lecz także żywo uczestniczyć w tych
rozmowach i mieć wpływ na ich rozwój i kierunek. Efektem każdego
cyklu spotkań Bliżej Psychologii będą książki, w których znajdą się
zarówno wszystkie wątki poruszane podczas dyskusji, jak i wiele
dodatkowych informacji i esejów pisanych przez profesorów
uczestniczących
w
spotkaniach
poświęconych
określonej
problematyce. Owe książki to znakomite przewodniki po współczesnej
psychologii naukowej, czyniące ją bardziej zrozumiałą dla zwykłych
śmiertelników.
Od wydawcy
Z przyjemnością przedstawiamy Państwu pierwszy tom z serii Bliżej
Psychologii. Pod takim właśnie hasłem odbywają się cykliczne
spotkania w gościnnej przestrzeni sopockiego Klubu Atelier.
Zapraszamy na nie wybitne osobowości ze świata polskiej psychologii,
aby w sposób zrozumiały i prosty (ale nie uproszczony) przedstawiały
rozmaite zagadnienia z uprawianej przez siebie dziedziny.
Rolę gospodarza, a zarazem prowadzącego dyskusję przyjął
niezrównany Wiesław Łukaszewski. W tym tomie znajdą Państwo
zapisy trzech spotkań poświęconych manipulacji, a także eseje
napisane przez uczestników dyskusji, które dodatkowo naświetlają
i uzupełniają kwestie omawiane w Klubie Atelier.
Serdecznie zapraszamy do lektury oraz do uczestnictwa
w następnych spotkaniach.
Notki o autorach
DARIUSZ DOLIŃSKI
Jeden z najwybitniejszych polskich psychologów społecznych. Autor
licznych artykułów publikowanych w prestiżowych czasopismach
psychologicznych w Polsce i za granicą. Znawca wpływu społecznego
i psychologii reklamy, twórca wielu odkrywczych teorii z zakresu
psychologii społecznej oraz psychologii emocji i motywacji. Obecnie
dziekan Wydziału Zamiejscowego Szkoły Wyższej Psychologii
Społecznej we Wrocławiu, pracownik Instytutu Psychologii PAN oraz
przewodniczący Komitetu Psychologii PAN. Autor wielu książek,
między
innymi
Psychologii
wpływu
społecznego
(2000),
Psychologicznych mechanizmów reklamy (2003) oraz Technik wpływu
społecznego (2005).
Zgłoś jeśli naruszono regulamin