Kwalifikacja_1dział 1.1m.pdf

(3672 KB) Pobierz
1. Szkolenie zaawansowane w racjonalnej je dzie z uwzgl dnieniem przepisów bezpiecze stwa
1.1. Poznanie charakterystyk układu przeniesienia nap du w celu jego optymalnego wykorzystania
Kiedy silnik uzyskuje maksymaln moc?
a) Przy optymalnym zu yciu paliwa.
1
b) Przy optymalnej emisji spalin z silnika.
c) Przy maksymalnej u ytkowej pr dko ci
obrotowej.
Kiedy pojazd samochodowy uzyskuje
ekonomiczne zu ycie paliwa?
a) Przy je dzie z pełnym obci eniem.
2
b) Przy je dzie ze stał pr dko ci bez
obci enia.
c) Podczas dynamicznego przyspieszania,
z pełnym wykorzystaniem parametrów
jednostki nap dowej.
Z czym mo e by mi dzy innymi zwi zane
nadmierne zu ycie paliwa?
a) Z niewła ciw technik jazdy.
3
b) Z długotrwałym u ywaniem retardera na
dłu szych zjazdach.
c) Z wykorzystywaniem wysokich warto ci
momentu obrotowego podczas
przyspieszania.
Z czym mo e by mi dzy innymi zwi zane
nadmierne zu ycie paliwa?
a) Z niesprawno ci układu wtryskowego.
4
b) Z u ywaniem zwalniacza na płaskich
terenach.
c) Z wyst powaniem w poje dzie blokady
mechanizmu ró nicowego.
1. Szkolenie zaawansowane w racjonalnej je dzie z uwzgl dnieniem przepisów bezpiecze stwa
1.1. Poznanie charakterystyk układu przeniesienia nap du w celu jego optymalnego wykorzystania
Co ma wpływ na nadmierne zu ycie paliwa?
a) Przeci anie silnika podczas dynamicznego
przyspieszania poprzez zbyt wczesn zmian
biegów.
b) U ywanie zwalniacza na zjazdach.
c) Wymiana elementów ciernych układu
hamulcowego.
5
Co mo e mie wpływ na zwi kszenie zu ycia
paliwa?
a) U ywanie zwalniacza na zjazdach.
6
b) Wczesna zmiana biegów podczas
dynamicznego przyspieszania.
c) Korzystanie z zakresu wysokich warto ci
momentu obrotowego podczas
dynamicznego przyspieszania.
Na czym polega korzystanie z obrotomierza?
a) Na słuchaniu d wi ku silnika.
7
b) Na ci głym porównywaniu wskaza
obrotomierza i innych wska ników.
c) Na obserwacji wskaza , gdy nie powoduje to
zmniejszenia bezpiecze stwa kierowania
pojazdem.
Do czego wykorzystywa si powinno mi dzy
innymi wskazania obrotomierza?
a) Do ci głej kontroli pr dko ci obrotowej
podczas jazdy ruchem jednostajnym.
b) Przede wszystkim do kontroli optymalnych
obrotów podczas przyspieszania.
c) Przede wszystkim do analizy warto ci
pr dko ci obrotowej przy redukcji biegów.
8
1. Szkolenie zaawansowane w racjonalnej je dzie z uwzgl dnieniem przepisów bezpiecze stwa
1.1. Poznanie charakterystyk układu przeniesienia nap du w celu jego optymalnego wykorzystania
Czy obrotomierz to istotne urz dzenie kontrolno
pomiarowe w samochodzie ci arowym?
a) Nie – ma niewielkie zastosowanie
praktyczne.
9
b) Tak, je li kierowca nie posiada du ego
do wiadczenia w kierowaniu pojazdem
samochodowym.
c) Tak – bez wzgl du na do wiadczenie
kieruj cego.
Z czego wynika zmniejszenie hałasu
emitowanego przez pojazd?
10
a) Wzrostu masy pojazdu.
b) Wzrostu pr dko ci obrotowej silnika.
c) Zmniejszenia pr dko ci pojazdu.
Do czego zobowi zany jest kierowca, aby
ograniczy uci liwo ci oddziaływania pojazdu
na rodowisko?
11
a) Do jazdy z nisk pr dko ci .
b) Do wył czania silnika pojazdu na zjazdach,
c) Do przestrzegania zalece instrukcji obsługi
pojazdu.
Do czego zobowi zany jest kierowca, aby
ograniczy uci liwo ci oddziaływania pojazdu
na rodowisko?
12
a) Korzystania wył cznie z niskich pr dko ci
obrotowych silnika.
b) Reagowania na wyst powanie wycieków
płynów eksploatacyjnych z pojazdu.
c) Przede wszystkim unikania u ywania
klimatyzacji kabiny kierowcy.
1. Szkolenie zaawansowane w racjonalnej je dzie z uwzgl dnieniem przepisów bezpiecze stwa
1.1. Poznanie charakterystyk układu przeniesienia nap du w celu jego optymalnego wykorzystania
Na co ma przede wszystkim wpływ
charakterystyka momentu obrotowego?
a) Na warto pr dko ci maksymalnej
mo liwej do uzyskania przez pojazd.
b) Na zdolno pojazdu do przyspiesze w
okre lonym zakresie pr dko ci obrotowej
silnika.
c) Na ładowno
pojazdu.
13
Do czego przydaje si m.in. Charakterystyka
eksploatacyjna jednostki nap dowej?
a) Do pomiaru ilo ci chwilowego zu ycia
paliwa.
14
b) Do optymalnego doboru przeło enia skrzyni
biegów.
c) Je li kierowca jest do wiadczony,
charakterystyka techniczna ma drugorz dne
znaczenie.
O czym informuje charakterystyka
jednostkowego zu ycia paliwa?
15
a) O warunkach pracy silnika, w których
pracuje on z najlepsz sprawno ci .
b) O wska niku dynamicznym pojazdu.
c) O zu yciu paliwa przy stałej pr dko ci
jazdy.
Czy du a elastyczno silnika ma wpływ na
zdolno pojazdu do przyspiesze ?
a) Nie ma wpływu.
16
b) Wpływa na zwi kszenie zdolno ci pojazdu
do przyspiesze .
c) Wpływa na zmniejszenie zdolno ci pojazdu
do przyspiesze .
1. Szkolenie zaawansowane w racjonalnej je dzie z uwzgl dnieniem przepisów bezpiecze stwa
1.1. Poznanie charakterystyk układu przeniesienia nap du w celu jego optymalnego wykorzystania
Czy wi ksza liczba przeło e w skrzyni biegów
ma wpływ na zu ycie paliwa?
17
a) Nie ma adnego wpływu.
b) Zawsze sprzyja zwi kszeniu zu ycia paliwa.
c) Mo e mie taki wpływ.
Czy du e obci enie pojazdu ma wpływ na
zdolno samochodu ci arowego do
przyspiesze ?
18
a) Powoduje zmniejszenie zdolno ci
samochodu ci arowego do przyspiesze .
b) Powoduje zwi kszenie zdolno ci samochodu
ci arowego do przyspiesze .
c) Ma taki wpływ, ale tylko na drogach
górskich.
Na co mo e mie wpływ zwi kszenie obci enia
samochodu ci arowego?
a) Nie ma wpływu na nic, je li ładunek jest
prawidłowo rozmieszczony i zabezpieczony.
19
b) Powoduje zmniejszenie zu ycia paliwa, je li
ładunek umieszczony jest nad osi
nap dow .
c) Mo e spowodowa zmian zachowania
pojazdu.
Czy znaczne obci enie samochodu ci arowego
mo e mie wpływ na długo drogi zatrzymania
samochodu ci arowego?
a) Nie ma wpływu, je li układ hamulcowy
działa prawidłowo.
20
b) Mo e powodowa wydłu enie drogi
zatrzymania.
c) Nie, poniewa nowoczesny pneumatyczny
układ hamulcowy sterowany elektronicznie
zatrzymuje pojazd na takim samym odcinku
- niezale nie od obci enia.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin